Hoi, ik probeer shoutbox aan de praat te krijgen, maar krijg steeds deze melding:

mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, null given in C:\wamp\www\shoutbox.php on line 37

Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.
zo te zien is het gelukt(cpie/paste), verder hoef ik er niets meer aan te doen? En nu de gegevens in db_connect.php aanpassen, inclusief inloggegevens?
Yep, gewoon jou database username, password, en databasenaam gebruiken.
deze meldingen krijg ik nu:
1)Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Host is onbekend. in C:\wamp\www\includes\db_connect.php on line 31

2)Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Host is onbekend. (trying to connect via tcp://hobbykriebels.nl.mysql:3306) in C:\wamp\www\includes\db_connect.php on line 31

wat nu?
tcp://hobbykriebels.nl.mysql:3306

lijkt me geen geweldige host. De error zegt datzelfde overigens ook al.
hobbykriebels.nl.mysql heb ik bij host ingevuld, of moet ik dat eerst nog op localhost laten?
Ik heb geen enkel idee naar je opzet?

Gebruik je een eigen server, of zit je op een webhosting?
En hoe kom je aan de hostnaam: 'hobbykriebels.nl.mysql'?
webhosting,die heb ik van one.com, kreeg ik er allemaal bij.
Probeer dan gewoon 'hobbykriebels.nl.mysql'

Klinkt voor de mensen hier als een vreemde hostname, maar op Google lees ik dat dit zou moeten werken.
heb ik, maar wamp komt met deze foutmelding, of bedoel je dat het online moet zetten en dan kijken wat het doet?
WAMP zeg je. Net zei dat dat je een hosting (one.com) gebruikt.

WAMP == localhost
One.com = hobbykriebels.nl.mysql

Reageren