Hoi hoi,
Ik heb een probleem dat ik waarschijnlijk niet eens op kan lossen. Toch wil ik het jullie vragen omdat jullie misschien weten of het opgelost kan worden.
M'n zus heeft een paar jaar geleden een netbook gekocht. Deze had Windows 7 Starter, alleen wegens agressie heeft ze er meerdere malen harde klappen op gegeven toen hij niet snel genoeg reageerde. Erg dom natuurlijk, dat heb ik ook al gezegd.
Nu is het zo dat Windows 7 niet meer opstartte. Toen ik hem probeerde te imagen (er stond een legale versie is) lukte dat niet. De ene keer kwam hij tot de 57% in een DOS-venster en de keren daarna reageerde ie helemaal niet meer.
Bij het opstarten kun je nu een aantal keuzes maken en er staat ook dat de status van de hard disk bad is. Daarom heb ik de desktop versie van Ubuntu gedownload (11.10) en geboot vanaf een USB-stick. Wonder boven wonder werkt dit gewoon en ik kan er weer mee werken.
Bij het opstarten krijg ik zoals ik al zei de melding van meerdere opties. Image recovery en zo. Er staat ook bij:
Pri master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace
Ik boot Ubuntu nu vanaf m'n USB en dat werkt. Als ie eenmaal opgestart is krijg ik inderdaad meldingen dat de harddisk niet goed meer is. Dit krijg ik dan in een pop-upje:
Hard Disk Problems Detected
A hard disk is reporting health problems.
Ik klik dan op Examine en selecteer vervolgens de juiste harddisk.
Dan staat er bij SMART Status: [color=red]DISK FAILURE IS IMMINENT[/color]
Een installatie werkt gewoon, maar als ik dan probeer te booten, dan krijg ik zo'n knipperende underscore en het harddisk lampje doet niks.
Kan ik hier iets tegen doen?
Hartelijk, hartelijk bedankt!
7.869 views