ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.
dankje wel dit ga ik proberen, en ook bedankt voor de snelle reactie
[size=xsmall]Toevoeging op 25/01/2012 17:10:07:[/size]
- Aar - op 25/01/2012 17:07:42
Waarom zou je twee databases willen gebruiken?
Of sla je credit-cards (cc's) op in een andere database vanwege de veiligheid?
cc's staat voor CallCredits en dit doe ik zodat je op elke server het zelfde aantal hebt
[size=xsmall]Toevoeging op 25/01/2012 17:13:53:[/size]
heeft iemand misschien een code om uit een andere DB te selecten?
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?
Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).
Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...' kan ik nl niet zo veel maken.
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?
nou dan kan je niet alle verschillen hebben in 1 land bijv. 100 cash en in land 2 10000000 cash
- Jim - op 25/01/2012 18:34:18
Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).
Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen(tijdens de registratie) en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan werkt niks meer '
En dan voor de derde, vierde en vijfde taal ook weer een kopietje maken in een andere db en weer 40 tabellen aanmaken en laden. Het is misschien beter om een en ander in je php code aan te passen zodat je meerdere landen/talen kan bedienen en per land/taal de credits bepalen?