beste php hulpers,

ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...

Kunnen jullie mij helpen??

GRTZZ
zet de eerste connectie in $db1 en de tweede $db2. geef dan vervolgens in mysql_query aan welke connectie je gebruikt dmv mysql_query($query, $db)
Je wilt voor ieder land een aparte database gaan maken. Lijkt me niet verstandig.
Probeer het eens gewoon op te lossen met meerdere tabellen en records in plaats van een extra database, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Roel van de Water op 27/01/2012 10:20:08

Je wilt voor ieder land een aparte database gaan maken. Lijkt me niet verstandig.
Probeer het eens gewoon op te lossen met meerdere tabellen en records in plaats van een extra database, want dit slaat natuurlijk nergens op.

wat u dus denkt is dat het handiger is om nieuwe tabels idpv dbs te gebruiken?
ok dan ga ik dat maar proberen
Nou niet helemaal. Je gaat geen aantal laten afhangen van een aantal tabellen.
Als je voor elke jaar/week/item een nieuwe tabel aanmaakt ben je wederom fout bezig.

Verdiep je eens in koppeltabellen.
Je kunt toch een extra kolom in elke tabel maken met de naam country?
- Aar - op 27/01/2012 16:07:53

Nou niet helemaal. Je gaat geen aantal laten afhangen van een aantal tabellen.
Als je voor elke jaar/week/item een nieuwe tabel aanmaakt ben je wederom fout bezig.

Verdiep je eens in koppeltabellen.

dit word idd een sub kop. dus hetzelfde maar dan met"land"erachter

[size=xsmall]Toevoeging op 27/01/2012 16:56:15:[/size]

deze kan bat mij betreft dicht
Laat het even duidelijk zijn dat ik niet bedoelde dat je per land een aparte tabel hebt, maar dat je één tabel hebt met daarin de landen en in een andere tabel bijvoorbeeld records met het aantal geld en credits dat die persoon in dat land heeft.

Ik ben er overigens nog niet helemaal aan uit waarom je dit zou willen; in het echt heb je toch ook niet in het ene land meer geld dan in het andere land?
Roel van de Water op 31/01/2012 18:07:13

Laat het even duidelijk zijn dat ik niet bedoelde dat je per land een aparte tabel hebt, maar dat je één tabel hebt met daarin de landen en in een andere tabel bijvoorbeeld records met het aantal geld en credits dat die persoon in dat land heeft.

Ik ben er overigens nog niet helemaal aan uit waarom je dit zou willen; in het echt heb je toch ook niet in het ene land meer geld dan in het andere land?

dit is niet in het echt zo. dit is echter(deels)wel zo in de maffia wereld

Reageren