Hoi iedereen,

Ik ben een enorme leek in websites maken. Vroeger was ik nog wat mee met html, maar nu al totaal niet meer. Door veel te zoeken, heb ik op het werk een ad valvas-systeem kunnen maken. Ik heb geen toegang tot een mysql en werk dus met .dat bestanden.

De gegevens worden door bestand.php ingevoerd , ingelezen en weer verwijderd.
Ik heb heel veel verschillende .dat bestanden met gegevens van verschillende onderwerpen, maar nu zouden deze ook allemaal op 1 algemene pagina moeten komen.

Met andere worden, mijn php zou meerdere .dat's moeten inlezen. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Joery
Waarom zorg je niet dat je een (MySQL) database tot je beschikking hebt? Dat scheelt denk ik op de lange termijn veel werk.
Ja dat weet ik. Meer ICT wil onze dienst dat niet geven :( 't Is nogal moeilijk om uit te leggen, wij werken hier met heel gevoelige info.

Zit dus noodgedwongen met die .dat bestanden.

Het idee was om een eigen server te draaien, maar daar krijgen we ook geen toestemming voor.
Wat heb je nu? Want als je 1 bestand kunt inlezen, kan je er ook meerdere inlezen.
Ik heb nu een html-bestand waarin ik via iframe een phpbestand inlees. Daarin wordt verwezen naar het .dat bestand. Zo heb ik voor veel gebouwen, verschillende .php die altijd naar het bijhorende .dat verwijzen. Nu zou ik dus 1 .php moeten hebben die al die .dat's inleest. Ik weet alleen niet hoe.

Dit is de php:

*edit: De code terug weggedaan, nam een volledige pagina in beslag.
Joery Vergeylen op 31/01/2012 11:43:47

Ja dat weet ik. Meer ICT wil onze dienst dat niet geven :( 't Is nogal moeilijk om uit te leggen, wij werken hier met heel gevoelige info.

Zit dus noodgedwongen met die .dat bestanden.

Het idee was om een eigen server te draaien, maar daar krijgen we ook geen toestemming voor.

Dan is je ICT dienst niet zo slim.
Gevoelige data sla je niét op in .dat bestanden, maar in een database.
Internet Verslaafde op 31/01/2012 16:53:30

Als systeembeheerder ben ik het hier ontzettend mee eens.
Een .dat bestand is gewoon te lezen, dus zeer onveilig.
- SanThe - op 31/01/2012 16:57:17

[quote="Internet Verslaafde op 31/01/2012 16:53:30"]

Als systeembeheerder ben ik het hier ontzettend mee eens.
Een .dat bestand is gewoon te lezen, dus zeer onveilig.
[/quote]De files van MySQL zijn overigens ook te lezen en verschillen voor de kenner niet veel van de .dat bestanden vrees ik. De files zijn mooi op tabelnaam aanwezig dus beveiliging is doorgaans minimaal.

Verder moet je je natuurlijk afvragen of je zomaar een operationele medewerker binnen je organisatie applicatie(s) wil laten bouwen, applicaties die zeer vertrouwelijke en/of gevoelige data bevatten. De juiste weg loopt dan via informatiemanagement en de ICT afdeling/ontwikkelaars en bij voorkeur niet via phphulp. Dit zelfbouwen is al sinds de eerste peecee prive projecten een plaag voor het informatiemanagement bij bedrijven. De opmerking "Dan is je ICT dienst niet zo slim." slaat dus nergens op, je kent de motivatie immers niet. Stel je voor dat de ICT dienst een soort hoster wordt waarbij informatietechnisch gezien wildgroei ontstaat....

Aad B op 31/01/2012 17:03:13

De files van MySQL zijn overigens ook te lezen en verschillen voor de kenner niet veel van de .dat bestanden vrees ik. De files zijn mooi op tabelnaam aanwezig dus beveiliging is doorgaans minimaal.

Maar de mysql bestanden staan op een (redelijk) veilige plek en een .dat is naar mijn weten zeer eenvoudig uit te lezen en mysql is toch wat lastiger.
mooie discussie, maar daar ben ik niks mee geholpen :p

is het mogelijk om meerdere .dat files uit te lezen en te bundelen op 1 pagina?
:)

zoiets als
include 1.dat ; 2.dat; 3.dat enz?
<?php
include ('1.dat');
include ('2.dat');
include ('3.dat');
?>
[edit]
syntax nu wel goed...

Reageren