hallo allemaal.
Sinds kort heb ik een website, gebouwd in coffeecup.
Ik kan er nog niet zo veel van en heb dit dus gedaan met een site builder.
Zouden jullie hier evt naar willen kijken en mij tips geven hoe ik deze een proffesioneler uiterlijk kan geven.
Uiteraard graag opbouwende kritiek en omdat ik nog een leek ben, is het fijn als jullie zouden kunnen uitleggen, hoe ik dat dan moet verbeteren.
Alvast heel erg bedankt!
Het gaat niet alleen om <br> uiteraard. Maar je erkent dus de fout, maar je blijft gewoon stug er mee doorgaan ;)
Juist!! ik vind breaks niet fijn, ik gebruik gewoon div's met overflow hidden en tekst terugloop.
Mocht er nu echt iets met korte regels onder elkaar geplaatst worden, maak ik liever gebruik van <ol> zonder bullets. Maar das een persoonlijke smaak denk ik.
[size=xsmall]Toevoeging op 04/05/2012 15:07:07:[/size]
Daan Bonke op 04/05/2012 15:06:20
Intressant onderwerp waarmee ik zei dat ik html en css van w3schools heb geleerd dat uitloopt tot een discussie over linebreaks.
voor degenen die maar een beetje heen doen in html en css, of die er niets van af weten: de link die ik al eerder gaf (wel in het engels) http://learncss.tutsplus.com/
Juist!! ik vind breaks niet fijn, ik gebruik gewoon div's met overflow hidden en tekst terugloop.
Mocht er nu echt iets met korte regels onder elkaar geplaatst worden, maak ik liever gebruik van <ol> zonder bullets. Maar das een persoonlijke smaak denk ik.
kan, maar semantisch is dat net zo fout als tables gebruiken voor de opmaak, of veel br tags achter elkaar
[size=xsmall]Toevoeging op 04/05/2012 15:43:16:[/size]
gebruik liever om stukken tekst de <p> tag:
<h1>title</h1>
<p>lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet</p>
<p>lorem ipsum doler sit amet lorem ipsum doler sit amet</p>
zoals je ziet, het kan voor korte stukken tekst, als voor lange stukken tekst, en tussen een <p> zit standaard al ruimte, dus je hoeft niet met <br> gaan kloten
Raymond, lees je nou niks van wat er voor je is geplaatst? Plaatst gewoon na een discussie van 2 pagina's rustig een linkje naar w3schools alsof het niks uitmaakt.
Tevens in HTMLhandleiding echt heel oud en zeker niet goed te gebruiken!!! Het maakt oneindig veel gebruik van:
- attributen met hoofdletters
- inline CSS
- geen doctype
- het support tabellen voor lay-out gebruik: "Tabellen zijn er voor het ordenen van informatie in een document. Daarnaast worden tabellen ook veel gebruikt om de lay-out van een document te bepalen (in het bijzonder het in horizontale richting op de gewenste plaats zetten van tekst en andere inhoud)."
- het support frames voor website gebruik: "Door te werken met frames kun je het venster van de browser onderverdelen in meerdere subvensters en in elk een document kunt openen. Vaak wordt dat gedaan om een deel van het venster steeds zichtbaar te houden (bijvoorbeeld een titelbalk of een inhoudsopgave) en in een ander deel door opeenvolgende documenten heen te kunnen lopen"
- de website is zelf opgebouwd met frames en inline CSS en daarmee dus al slecht
eeehhhmmm, willen jullie nou echt zorgen dat ik het niet meer snap allemaal??
hahahaha.
Ben ik net als ideale vrouw betiteld, zorgen jullie dat ik mijn haarkleur weer aar aan doe. (blond dus)
Tja, denk dat ik die w3school maar lekker buiten beschouwing laat, die roept teveel discussies op zie ik haha.
Ga de andere links wel eens langs, die ik in het begin heb doorgekregen.
Nog niet zo lang geleden en nu al 3 pagina's terug.....
ja het gaat er hier af en toe hard aan toe (nou klinkt dat echt lomp, maarja) daarom is het hier ook zo leuk, vind ik. je kunt hier vinden wat je wil. je krijgt dan alleen een hoop anderen over je heen die wat anders vinden, en dat zorgt voor kwalitatief goede code.
en dat je het nu nog niet snapt: dat komt nog wel. als je de verschrikking van frames maar aan je voorbij laat gaan, als je het ooit ziet!
leuk hoor hahaha
schrik daar niet van, heb zelf ook een forum (op mijn andere website, ook zelf in elkaar geflanst......)
maar die wordt eigenlijk nauwelijks bezocht, het forum dan.
komt wel een keer. (www.papegaaienvrienden.nl)
vind het juist leuk om te lezen en ga me er echt ook in verdiepen.