Hallo, vandaag wat ik een spel te spelen en toen liep mijn pc vast. Ik wachte dus vijf minuten en toen resseten ik hem. Toen ik mijn pc opnieuw opstarten zag ik alles in de laagste resolutie en maar een paar kleuren. Ik heb al systeemherstel gedaan maar dat werkte ook al niet. Weet iemand mischien een oplossing? Ik ben bang dat mijn video kaart overbelast is.
Na het lezen van de berichten van jou hier boven, durf ik met 100% zekerheid te zeggen dat je mb's op de video kaart na de knoppen zijn.
Stel je heb een video kaart van 256mb dan draait die nu op zijn minimale mb waarde en dat is dan 5 mb. Dit zorgt voor de vage kleuren en overlopen op je scherm.
Een kaartje van 256mb mag tegenwoordig echt niet meer kosten dan eurotje a 25 a 30.
Deze prijzen wegen niet af tegen een nieuwe pc kopen. Deze kosten zijn immers altijd stukken duurde.
bekijk nou eerst eens of je videokaart überhaupt te vinden is vanuit je computer (bv met dxdiag). is die aanwezig, kun je proberen drivers opnieuw te installeren, of te resetten of iets dergelijks. kun je m niet vinden, pech gehad, kapot.
?Onbekende gebruiker
20-05-2012 20:08
Ik heb net Nvidia configuratie scherm proberen te openen en er stond dat er geen Nvidiakaart dat er GEEN scherm was aangesloten.
Zolang er stroom op het mobo blijft (ongeacht of de batterij leeg is of niet) blijven de instellingen staan. Pas na ontkoppeling van het netstroom wordt de BIOS batterij gebruikt.
@Boris,
Is je kaart nu onboard of een losse VGA kaart? Ik hoor Jens over de BIOS wat alleen relevant is als je VGA onboard zit, met een losse kaart boeien die BIOS instellingen niet voor het probleem wat je nu hebt.
De enige manier om dit te testen (als VGA een losse kaart is) is door er gewoon even een andere VGA kaart in te zetten. Doet hij dan nog het zelfde kan het ook aan je PCI-e/AGP slot liggen.