Omdat ik een krent ben, wil ik eens informeren naar gratis hosting. zijn er hostingbedrijven die:
- gratis zijn
- betrouwbaar
- php, mysql en de hele mikmak ondersteunen
- niet hele hoge bandbreedte, maar aanvaardbaar?
Woelmuis, heeft geloof ik wel goedebuptime, alleen wordt er weinig ondersteund. Ze draaiennog PHP 5.1, dacht ik, en het wordt niet actief beheerdgeloof ik. Ze blokkeren een hoop extenties zoals .mp3 en .zip en zelfs .htaccess. Maar als je echt wat simpels wilt hebben, dan is dit de oplossing.
En ja, ik heb recent nog geprobeerde de beheerder te ovetuigen om .htaccess toe te laten, maar ze wouden die confrontatie niet aangaan. Via een truukje (lang leve PHP) heb ik een .htaccess kunnen aanmaken, maar deze kreeg ik met geen mogelijke manier werkend....
Nadeel dus :-P
--------------------------
Webhost000 heb je ook nog, maar deze lijkt soms pagina's in quarantaine te zetten om ze te scannen op malware. Best vaag....
ja die zijn nogal oud... en een beetje google zoekterm levert honderden resultaten op, met de melding dat hun toch wel de beste gratis webhoster zijn, vergeleken met die vage andere hosts....
Tja, je mag misschien jezelf wel een krent noemen, maar wat is 15 euro nou voor een low budget hosting die kwalitatief nog beter zijn dan een gratis hosting waarbij je reklame hebt, of 22/7 uptime?
15 euro per jaar is toch voor iedereen die werkt wel te behappen?
Op 000webhost kan je ook wel geen extiens hebben zoals mp3 en video extensies maar dat is geen probleem. Die plaats je dan op een upload site.
.zip accepteren ze wel.
Ze scannen soms de webpaginas als ze een klacht krijgen over je site.
Heb ik nog maar 1x meegemaakt. Duurde 24-48 uur stond er.
dat wil ik misschien ook wel gaan doen, maar ik heb nog nooit een site online gehad. beetje een hobbyist, en ik wil geen geld gaan verspillen aan een probeersel, dus eigenlijk meer een opstapje, zou je kunnen zeggen.
Heb het ook een tijdje gratis geprobeerd. Maar je loopt dan vaak toch tegen beperkingen aan. Woelmuis klinkt leuk, maar daar kreeg ik het mailen (bv contactformulier) niet aan de praat: ze hebben het uitgeschakeld. Vermoedelijk omdat ze bang zijn om door spammers gebruikt te worden. Maar bijna elke site heeft wel een mailfunctie (contactformulier, registratie of al was het maar voor het mailen naar de webmaster van een foutmelding).
Dan liever een paar euro betalen en echt kunnen testen. Inclusief helpdesk, eigen mailadres, domeinnaam, etc. En Antagonist is inderdaad een prima mogelijkheid.