Ben hier geheel nieuw en wil graag PHP leren. Ik woon in Spanje en heb een Spaanse leraar die gelukkig ook Engels spreekt. Ik heb nu 2 lessen gehad en dit is de volgende link die ik moest (be-)studeren,; http://www.php.net/manual/en/function.rand.php
Het gaat dus over "rand" en ik heb al heel wat websites nagekeken om te bekijken wat dit is. Weet iemand van jullie waar ik een heldere uitleg (liefst in NL) over dit onderwerp kan vinden. Ik heb geen idee waar "rand" voor dient nu. Bedankt.
Sorry ik ging er van uit dat U rond de 16 of zo was en nog op school zat vandaar mijn opmerking. Het is allemaal nogal basis stof en het vragen naar uitleg in het Nederlands geeft over het algemeen aan dat de kennis van de Engelse taal te wensen over laat.
In mijn gedachten was U iemand die in spanje terecht was gekomen omdat zijn ouders naar het buitenland waren vertrokken.
Maar het is weer eens wat anders dan scholieren die vragen stellen :tup:
No problem of no pasa nada, Mark, fijn dat je een eerlijk antwoord terug schrijft en je hoeft overigens geen "U" te schrijven, "je" volstaat ook.
Ik weet dat het (hopeloos) verouderd is, vandaar deze nieuwe "input". Ik ben heel blij dat ik eindelijk een leraar heb kunnen vinden en nu eindelijk, na vele jaren, mijn webdesign (voor wat het ook is) een nieuwe impuls kan gaan geven.
Voor inspiratie kun je eens op www.themeforest.net kijken. Het merendeel van de gasten daar is behoorlijk goed. Je kunt van de meeste websites de bron code bekijken maar het is natuurlijk niet de bedoeling om deze te rippen.
@ Wouter J, jou link v.d. handleiding ben ik ook begonnen met lezen, dank je.
@ Mark, jou link ziet er heel flitsend uit, het geeft inderdaad inspiratie, maar ik sta nog niets eens op de 1e sport v.d. ladder. Het feit dat jullie zo snel reageren geeft me ook veel inspiratie. "Dat geeft de burger moed", zo was het toch in het Nederlands. Geloof me, ik heb er heel veel zin en hoop dan ook binnen een half jaar tot een jaar iets van een PHP website "neer te zetten". Met jullie snelle antwoorden moet dat zeker lukken, bedankt.