Beste forumleden,

Ik heb een vraag over een keuzeformulier.

Zie: http://www.comedyshirts.nl/calculator (Let niet op de opties in de calculator)

Zoals je ziet is het de bedoeling om verschillende auto's te selecteren. Per auto keuze kun je een model aangeven. Dit is de bedoeling.
Vervolgens moet je nog 2 keuze's maken die los staan van je eerdere keuzes. Dit klopt ook.
Maar nu komt mijn vraag.
Zodra er op 'submit' wordt gedrukt zou ik graag willen dat men een html pagina krijgt te zien. Deze html pagina zal niet worden gegenereerd maar zal van tevoren al geproduceerd zijn. Wat ik dus wil is dat als men een bepaalde selectie heeft gemaakt dat ze automatisch een voor geproduceerde html pagina krijgt te zien.

Nu snap ik dat het niet echt slim werken is om alle html pagina's die mogelijk zijn van te voren te maken, maar door alle variabelen is dat voor ons het makkelijkst.

Kunnen jullie mij helpen? Is dit uberhaupt mogelijk?

Eventueel zou ik de bestaande bestanden kunnen laten zien.
Jullie roepen, ik lever!

Alvast hartelijk bedankt

met vriendelijke groet,

Luuk
Wat je kan doen is het form gewoon naar een php pagina laten linken en in die php pagina de user te forwarden naar de juiste html pagina op basis van de keuze die gemaakt is (het forwarden kan met de functie [php]header[/php]).

Anders kan je de selectie ook in javascript doen in de browser en bij de submit de redirect laten doen vanuit javascript. Op zich hetzelfde principe natuurlijk, behalve dat je die php pagina niet nodig hebt.
Waarom moet dit perse een html pagina zijn?

Als je het form gewoon doorstuurd naar een php pagina die de post gegevens verwerkt, kun je ze daar ook gelijk op het scherm zetten. Lijkt me stukken makkelijker werken als voor elke catagorie een apparte pagina maken.

@Erwin,

Hoe kan hij op jou manier de juiste informatie afdrukken op het scherm in de 'static' html pagina? Er zijn verschillende mogelijkheden die iemand kan maken met die calculator. Hoe wil je dit verwerken met een header?
Hallo Erwin,

Bedankt voor je reactie!

Oplossing 1: Dat is dan dus een universele php pagina waar je over spreekt? Elk keuzeformulier komt dus uit op die betreffende pagina en die zal aan de hand van de gemaakte keuzes dan dus een html pagina openen? Dat is namelijk precies wat ik zoek!
In de php pagina lees je de keuze uit en op basis van de keuze bepaal je naar welke pagina moet worden geforward. Niets moeilijks aan:

switch( $_POST['auto'] ){
  case 'volvo': header( 'location: volvo.html' ); exit();
  case 'opel': header( 'location: opel.html' ); exit();
}

Uiteraard kan je in bovenstaand voorbeeld het makkelijk maken omdat keuze en html pagina naam overeenkomen, maar even voor het idee.
Ok dat is helemaal duidelijk!
Maar kan ik ook 2 keuze's meenemen in de 'controle'?
Het is dus eigenlijk zo dat de php pagina moet kunnen zien dat ik een Seat 1.6 of een Seat 1.8 heb gekozen.

Het ziet er goed uit.
En uiteraard bedankt voor je snelle response!
@Luuk,

Nogmaals mijn vraag, waarom moet de pagina html zijn?
@ Chris,

Omdat er een schema uit moet rollen wat per keuze ontzettend variabel is. Bij elk schema zitten weer een heel aantal verschillen waardoor het teveel werk is om het te automatiseren. Ook zullen er tussentijds aanpassingen zijn per schema, dus die kan ik dan gemakkelijk individueel veranderen.
Te veel werk?

Ik denk dat een script schrijven en wellicht 10 of meer static html pagina's veel meer werk is als een pagina die gegenereerd wordt hoor.

Als iemand je calculator invult (een formulier dus), kun je dit dus naar de pagina laten verwijzen (bijv keuze.php) waar alle ingevulde opties met $_POST meekomen, en dus daar gewoon afgedrukt kan worden op het scherm.

Je maakt dus 1 template pagina (keuze.php) die verwerkt je $_POST en drukt de juiste gegevens af bijv $_POST['auto'] en $_POST['type'] wordt dan Seat Ibiza 1.6
Hallo Chris,

Jij denkt inderdaad dat een script schrijven veel gemakkelijker is. Misschien is dat ook wel zo, maar misschien ook niet. In dit geval gaat het niet om de auto's als calculator (Dit is een voorbeeld). Het gaat namelijk over totaal iets anders. Hierbij komt dat ik totaal niet kan scripten, behalve html en css maar dat noem ik geen scripten.
Nadat ik met een echte scripter om de tafel heb gezeten kwamen we er al vrij snel achter dat het verstandiger is om het handmatig te maken. En aangezien het ook door mij onderhouden zal moeten worden is dit het makkelijkst, ook al is het veel werk.

Toch bedankt voor je reactie, maar ik zal het bij de html pagina's houden.

Gr Luuk
Luuk,

Is het dan niet makkelijk dat je gewoon jou specifieke doel voorlegd i.p.v. een voorbeeld wat totaal niet relevant is?

Het feit dat je niet kunt scripten maakt niet uit, let wel dat je hier op een PHP forum zit en de meeste uiteraard naar scripting/programmering zullen neigen.

Maar waarom kan die 'echte scripter' waarmee je om de tafel hebt gezeten je niet verder helpen dan?

Reageren