Beste forumleden,

Ik heb een vraag over een keuzeformulier.

Zie: http://www.comedyshirts.nl/calculator (Let niet op de opties in de calculator)

Zoals je ziet is het de bedoeling om verschillende auto's te selecteren. Per auto keuze kun je een model aangeven. Dit is de bedoeling.
Vervolgens moet je nog 2 keuze's maken die los staan van je eerdere keuzes. Dit klopt ook.
Maar nu komt mijn vraag.
Zodra er op 'submit' wordt gedrukt zou ik graag willen dat men een html pagina krijgt te zien. Deze html pagina zal niet worden gegenereerd maar zal van tevoren al geproduceerd zijn. Wat ik dus wil is dat als men een bepaalde selectie heeft gemaakt dat ze automatisch een voor geproduceerde html pagina krijgt te zien.

Nu snap ik dat het niet echt slim werken is om alle html pagina's die mogelijk zijn van te voren te maken, maar door alle variabelen is dat voor ons het makkelijkst.

Kunnen jullie mij helpen? Is dit uberhaupt mogelijk?

Eventueel zou ik de bestaande bestanden kunnen laten zien.
Jullie roepen, ik lever!

Alvast hartelijk bedankt

met vriendelijke groet,

Luuk
Hallo Chris,

Dat zou ook kunnen inderdaad, maar dat zou geen verschil uitmaken. Mijn vraagstelling leek me best duidelijk. Het enige wat ik wil is dat men zodra er een selectie is gemaakt op submit klikt dat men doorgestuurd wordt naar een nader te bepalen pagina.

Die echte scripter kan me wel verder helpen. Maar dan voor een flink bedrag uiteraard. Dus ik denk, ik vraag zelf even informatie.
Ongeacht welke kant dat je ingaat, je zult php of JavaScript moeten gebruiken on je wens te verwezelijken. Dit zijn beide programeer talen en dus scripting.

Daarom nogmaals mijn advies om gewoon 1 php pagina te maken die na de submit van je formulier de juiste waarde in de pagina zet.

Dit is sneller en efficienter dan 10 of meer static html pagina's maken.
@Luuk

Ik ben zelf nu 2 maanden bezig met PHP. Na een week lezen met een boek voor dummies kon ik hetgeen jij wilt en nog veel meer in de praktijk brengen. Heel effectief en echt niet moeilijk.
Al smaakt het wel naar meer als je eenmaal bezig bent...
Luuk Driessen op 04/06/2012 11:27:35

Maar kan ik ook 2 keuze's meenemen in de 'controle'?
Het is dus eigenlijk zo dat de php pagina moet kunnen zien dat ik een Seat 1.6 of een Seat 1.8 heb gekozen.

Je kunt de ontvangen $_POST waarden 'aan elkaar koppelen' en daar een variabele van maken. Op basis daarvan dan het switch-statement opstellen.

Reageren