Hoi,
Ik heb de laatste tijd te veel vrije tijd en wil graag een live website maken met behulp van php, css, javascript en html ik kan alleen geen leuk idee vinden ik heb al twee klijne voorbeeldjes gemaakt en het werkt perfect alleen je kan er tot nu toe weinig mee dus iemand een leuk idee voor een live website? ik hoor het graag.

[size=xsmall]Toevoeging op 20/06/2012 21:07:36:[/size]

een voorbeeld van wat ik all een keer gemaakt heb maar is stop gezet: http://samp.dutchtopia.tk/new/
Een klein CMS?
Nee sorie een cms is meer een appart deel van een website ik will meer zoiets dat je kan inloggen en dat al je gegevens worden geladen zonder dat de pagina verspringt zoals in het voorbeeld, Maar als niemand iets leukers kan verzinnen zal ik een live CMS maken met javascript ook wel geinig.
Hoezo een CMS is een apart deel van een website? Een CMS is juist een hele webapp waar je erg veel van kan leren, op alle vlakken (HTML, CSS, PHP, SQL, JS).

Als je liever iets anders doet, begin eens met een framework zoals ZEND of Symphony.

[offtopic]
Of schaaf je Nederlands wat bij. Sorie -> Sorry, appart -> apart
[/offtopic]
Ik vind dat een cms een admin systeem is waarmee je de content die in de db staat kunt aanpassen die in de index word geladen dus voor mij is het een apart deel.

en ben 98% Nederlands ben deels Spaans en Duits :P mn spelling is gewoon heel erg slecht...
Wordpress is dus voor jou geen CMS? Dan slaag ik de bal toch wel erg mis zeg?! Je kan een CMS zo uitgebreid maken als je zelf wil. Grafisch en mechanisch (dus het PHP deel).
Oke ik geef je gelijk wat wordpress (joomla eigenlijk ook) betreft maar het grootste deel van de bestaande cms'en die er zijn passen de content aan zoals ik hierboven heb uitgelegd.

[size=xsmall]Toevoeging op 20/06/2012 21:52:04:[/size]

en trouwens ik zeg dat ik een cms gewoon een appart admin panel vind ik zeg niet dat ik wordpress geen cms vind :P
Zoals ik al zei, je kan het zo uitgebreid maken als je wilt. Maar dat terzijde.

Wat denk je van mijn ander voorstel, ga eens aan de slag met een framework? :)
wat houd een framework eigenlijk helemaal in ben er nooit in verdiept dat is toch zoiets als jquery?

[size=xsmall]Toevoeging op 20/06/2012 22:00:17:[/size]

als u samen wilt werken vind ik het een goed idee maar ik denk dat ik zelf te weinig ervaring heb om een framework op te starten ik dacht zelf aan een soort mysql framework waarmee je veel makkelijker een query kan maken omdat die dan door een framework word gemaakt?
Ik raad je niet aan al met Zend Framework of Symphony Framework te beginnen.
Zorg eerst maar eens dat je basiskennis van PHP in orde is, dan de OOP-kennis en kijk daarna maar weer eens verder!
@lex, dat bestaat al [php]pdo[/php] -> een abstractie laag.

Reageren