Ola,

Zijn hier eigenlijk mensen met lenzen? Ik draag zelf sinds 2,5 jaar een bril en ik zit er nu over te denken om lenzen te nemen.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik wel een keer lenzen geprobeerd, maar omdat mijn ogen niet perfect rond zijn (ik heb een cylinder) heb je speciale (thorische) lenzen nodig met een "gewichtje" erin waardoor de lens in de juiste positie blijft zitten. Ik vond het heel irritant, want soms zaten de lenzen niet goed (een beetje gedraaid) waardoor ik niet scherp zag. Ook het in- en uitdoen van de lenzen vond ik een heel gepriegel. Ook gebeurde het dat ik een keer in een winkel kwam (ik denk met airco) en dat m'n ogen gruwelijk begonnen te branden. Dus na anderhalve week was ik er klaar mee. Maar nu zit ik er toch over te denken om misschien lenzen te nemen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Zijn hier mensen die lenzen hebben, en zo ja... hoe bevalt dit? Wat ik vaak hoor is dat je beter geen lenzen kunt nemen als je vaak achter een beeldscherm zit, en dat je vaak last kunt krijgen van geirriteerde ogen. Wie kan / wil hier iets over zeggen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
ik draag ze elke dag. lenzen mag je in principe maar 10 uur per dag dragen zo uit me hoofd en ook terwijl ik achter de computer zit inderdaad.. ik krijg geen branderige ogen.. soms beetje droog maar dan moet je gewoon ff koffie halen en is het weer goed :) dat komt gewoon omdat je minder knippert als je achter een beeldscherm zit..

branderige ogen heb ik soms wel last van maar dat komt meer als je ogen moe zijn en je lenzen in gaat doen.. dan brand het wel een beetje.. :p

Ik ben gisteren naar een (goede) opticien geweest en uit meting blijkt dat mijn netvlies eigenlijk net iets te "bol" is waardoor de lenzen kunnen vrij gemakkelijk kunnen verdraaien. Ik kan het wel proberen, maar hij zegt dat ik het toch beter bij een bril kan houden.

Reageren