Hallo iedereen,

ik ben bezig met een site voor uitzendingen gemist. ik heb dit .json bestand gevonden om afleveringen vandaan te hebben maar hoe zet ik dat op mijn site? het gaat om deze link: iphone-api.uitzendinggemist.nl/v1/episodes.json
ik wil graag dat als ik op de title druk hij dan die m3u8 link opent

*knip*
Dan is dit een beetje hoog gegrepen vrees ik. Ga eerst de basis maar leren, met formulieren, post & get, functies en statements....
Zou u mij een code kunnen laten zien die ik zou kunnen aanvullen naar wat ik wil. een basis code
Ik denk dat het zinvolleris om dit hele verhaal even in de vriezer te stoppen, en PHP te gaan leren. Zo blijf je anders door emmeren met gegeven codes
Maar ik snap wel waar wat voor staat ik begrijp die code wel maar ik zou hem niet zo kunnen type
Dan moet je php leren, en met name if-else statements.. en loopjes...
Zou u mij dan wel die code willen geven dat ik daar aan de slag kan ik ben trouwens al bezig met het leren ik weet elke dag meer...

Kijk naar de GET invoer, en gebruik die in de array om daarmee de informatie van het juiste item/programma te halen.
Print_r en kennis van array-structuren zal je veel kunnen helpen.
@Keizer Webdesign:

Heb je de reactie/vraag van Aar gelezen?
- Aar - op 22/08/2012 22:11:16

En kan je ook je bericht aanpssen met leestekens erin. Dat leest veel prettiger.....

Graag ook toekomstige berichten voorzien van wat leestekens. :-)
Als ik bijvoorbeeld druk op 3 op reis dat hij dan een pagina weergeeft die ik zelf kan in richten maar dat hij wel info weergeeft van de json. die pagina moet hij automatische maken per afleverening dus bij de juiste naam de juiste info maar hoe moet dat?
Je wilt dus links maken naar elk programma, waarna je na een klik op een link meer informatie over dat programma ziet?

Dat heb ik gisteren om 23:04 uitgelegd. Bedoel je dat niet, dan vraag ik je graag om even wat duidelijker te zijn.

Reageren