Inmiddels al weer anderhalve week terug van m'n vakantie in Griekenland. Lekker eten, lekker weer, het strand, de zee, uitgaan... heerlijk zo'n vakantie. Ik zou zo weer terug willen.
Nu droom ik wel eens hoe het zou zijn om in het buitenland te wonen... in Griekenland of in Spanje (momenteel gezien de crisis natuurlijk nu niet zo'n slim idee). Bijna altijd lekker weer, gezellige sfeer... alles is veel minder gehaast dan in Nederland. Hier in Nederland is het bijna het hele jaar rotweer, regen, sneeuw... keihard werken... en dan in de zomer verlaten we met z'n allen 1 of 2 weken het land om eventjes de zon op te zoeken.
Nu zit ik dus wel eens weg te dromen en vraag ik me af hoe het zou zijn om in het buitenland te wonen en te werken. Zijn er hier meer mensen die daar wel eens over nadenken / dromen? En blijft het dan bij dromen, of heb je ook wel eens echt actie ondernomen om naar het buitenland te verhuizen?
Allemaal wel mooi en vet, maar de taal leren, dat wordt bij mij zeker al een probleem... ook integratie, wordt wel moeilijk voor bijvoorbeeld scholieren. Naar een andere school waar iedereen een andere taal praat en je dingen leert in een andere taal... niks voor mij denk ik
Oké... maar ik ben dus vooral benieuwd of er mensen zijn die daar wél eens over nadenken of hebben nagedacht. Alleen het klimaat al zou een goede reden zijn om te verhuizen :)
Ik heb met de gedachte/droom rond gelopen om naar Amerika te gaan verhuizen.
Niet zo zeer vanwege het klimaat :P maar ik vind het er onwijs mooi en het idee van de campus vind ik geweldig en de steden zijn giga, altijd open, mooi, er is echt alles.
Maarja zou kan ik nog wel even door gaan (but you get my point)
En tuurlijk zijn er ook nadelen aan Amerika maar het is een mooie droom waar ik nog geregeld over na denk...
Ah ja, ik snap wat je bedoelt. Er zijn veel mooie plekken op de wereld, en toevvallig zijn wij geboren in (of wonen we in) Nederland waar veel straten er ongeveer zo uit zien:
Vaak ziet het er zo saai uit allemaal. Dan ziet het er in Amerika inderdaad vaak toch wat leuker uit :)
Maar er zijn zoooooveeel mooie plekken op de wereld, en in Nederland is dat toch een stuk minder vind ik. Laten we eerlijk zijn, dit soort plekjes (in dit geval Rhodos) zie je in Nederland toch niet... of ik moet ze nog ontdekken...
Ik zou er best aan kunnen wennen... ;-)
Oh, en vergelijk dat plein eens even met het gemiddelde oh zo sfeervolle en gezellige plein in Nederland :D
Groen, mooi weer, open, ruimte. En goedkoop.
Grieken land mooi weer: ook bosbranden etc (en dan is je huisje zo weg).
We haasten ons wel aardig hoor.... maar toch schijnen wij in Europa het minste uur te werken van allemaal (op Belgie na).
En zo slecht hebben we het hier niet.
Alleen moet je niet in de steden wonen.
En over die giga-steden in de VS.... dat heeft ook nadelen!
tis maar net waar je van houdt, he? rond de evenaar is het altijd warm (maar als het eenmaal rotweer is, kun je beter gaan schuilen ;)) maar in het noorden is het altijd koud, maar het weer is daar wel altijd hetzelfde. daar tussenin (lees: nederland) is gewoon een overgang. dan koud, dan warm. en in de lente en herfst is die overgang.
kortom: waar je ook zit, altijd is er slecht weer! al kun je aan zowel koud als warm goed wennen, beter dan in nederland.
en een ander land, dat is een andere cultuur. in griekenland is de nationale sport belastingontduiking, dus hoeveel kun je die vertrouwen?
Misschien komt het omdat wanneer ik opsta, ik in plaats van zoiets:
liever zoiets zie! :-)
Maar ja, het is nu natuurlijk echt een rottijd. Normaal gesproken is het denk ik al gruwelijk moeilijk om in zo'n land een baan en een woning te vinden... laat staan in deze crisistijd :(