Al meerdere malen loop ik hier tegenaan en ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Als je een aantal variabelen onder elkaar zet, lijn je deze dan netjes uit of niet?
De laatste optie ziet er mooier uit, maar kost meer werk. De ene keer denk ik, ik doe het allemaal netjes. Dan denk ik weer, nee toch maar niet... en dan even later denk ik... toch maar wel :-)
Maar als ik het in PHP netjes doe, dan zou ik het in m'n css bestanden bijvoorbeeld ook netjes moeten doen... en dat is helemaal een boel werk! Dan zou je zoiets krijgen:
Nee, ben ik met je eens... maar het leest wel makkelijker. Echter, als je dus consequent wil zijn, zou je het in je css code eigenlijk ook moeten doen en da's zo'n boel werk!
In mijn CSS code doe ik iets gelijkaardig. Bij HTML heb je eigenlijk niet zo veel manieren om in te springen, is allemaal vrij logisch hoe je daar inspringt.
Wat ik wel vaak doe, nadat het project klaar is zeg maar is het volgende: Ik maak een kopie van de bestanden en ik minify de CSS code en JS code. De HTML-code niet. Want het is altijd handig om even snel in de broncode iets te kunnen zoeken. Terwijl dat in de CSS code minder voorkomend is. Tenzij je natuurlijk van iemand anders stukjes wilt rippen :+
Dit ziet er zo netjes uit, omdat dit korte statements en declaraties zijn. Maar wordt het straks wat langer en uitgebreider krijg je een hele andere situatie.
Het is uiteindelijk een persoonlijke smaak van schrijven, en hoe je het zelf het liefst leest. Ik probeer onnodige whitespaces zoveel mogelijk te vermijden in php scripts, uiteraard heeft dit geen invloed op de werking van het script. Maar ik vind een script dat 30 regels heeft, waarvan 15 witregels een beetje te :D
Als de code langer wordt en er komen regels tussen dan bekijk ik de situatie weer opnieuw...
<?php
//even maar iets verzonnen
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
$naam = $_POST['naam'];
$adres = $_POST['adres'];
$geboortedatum = $_POST['geboortedatum'];
// nog wat code...
// nog wat code...
// nog wat code...
// nog wat code...
$huisnummer = $_POST['huisnummer'];
$land = $_POST['land'];
}
?>
Ik heb juist het tegenovergestelde, Ik heb liever wat meer witregels dan de hele hoop op elkaar gepropt. Ik heb zelfs meer witregels dan regels met code over het algemeen. Het is wel zo dat ik alles consequent doe dus ik heb er geen onnodige witregels in. Het maximum aantal witregels achter elkaar is 2.
<?php
# even maar iets verzonnen
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
# bla bla bla.
$naam = $_POST['naam'];
# bla bla bla.
# bla bla bla.
$geboortedatum = $_POST['geboortedatum'];
}
?>