Hallo,

Al meerdere malen loop ik hier tegenaan en ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Als je een aantal variabelen onder elkaar zet, lijn je deze dan netjes uit of niet?

Dus doe je gewoon dit:

<?php
$name = $user->getName();
$age = $user->getAge();
$gender = $user->getGender();
?>

Of doe je dit?

<?php
$name = $user->getName();
$age = $user->getAge();
$gender = $user->getGender();
?>

De laatste optie ziet er mooier uit, maar kost meer werk. De ene keer denk ik, ik doe het allemaal netjes. Dan denk ik weer, nee toch maar niet... en dan even later denk ik... toch maar wel :-)

Maar als ik het in PHP netjes doe, dan zou ik het in m'n css bestanden bijvoorbeeld ook netjes moeten doen... en dat is helemaal een boel werk! Dan zou je zoiets krijgen:

.eenclass {
  border     : 1px solid red;
  height     : 100%;
  margin-left: 15px;
  width      : 500px;
}

Kortom, ik ben benieuwd of jullie je variabelen wel of niet uitlijnen..!
Niels, ik zou het dan altijd zo doen, nog wat overzichtelijker:
<?php
public function get($key) {
return (isset($_SESSION['project_data'][$key])
? $_SESSION['project_data'][$key]
: false
);
}
?>

En mag ik je waarschuwen bij deze functie haakjes te gebruiken? PHP is de enige taal die deze shorthand verkeerd geïnterpreteerd heeft waardoor je nog voor verassingen kan komen te staan.
Wil je me vergeven als ik zeg dat ik dat normaliter wel doe? ;-)
Zonder haakjes werkt het ook??? Inderdaad zou het op deze manier ook kunnen. Nu staat het op 1 regel. Is dat het enige voordeel of is het ook sneller dan "mijn" manier?

Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar je per regel een maximaal aantal tekens mocht gebruiken. Dit om de code overzichtelijk te houden. Doen jullie dat ook? Ik doe het nu wel, ingesteld op 120 tekens. Niels, nu weet ik niet of jouw voorbeeld op 1 regel past. Zo niet zou je de optie van Wouter kunnen doen... maar dan kun je ook weer net zo goed mijn manier gebruiken.

Maar zijn er meer mense die maximaal een x aantal teekns per regel typen?

Reageren