Ik zoek een tut om een inlogsysteem te maken voor mijn website
wat ik het liefst wil
-dat je kan registreren (belangerijk)
-wachtwoord vergeten (zou wel fijn zijn maar hoeft niet)
-admin instellen (zou fijn zijn hoeft niet
En als je nou eens gewoon dit login systeem aanpast zodat je de controle hebt of het een admin is? Dat lijkt me eenvoudiger te doen dan een heel login systeem er naast te bouwen. Maak een extra kolom aan bijvoorbeeld is_admin en deze maak je standaard 0 en als je admin bent 1.
Dan kan je tijdens het aanmaken van de $_SESSION een exta session meegeven is_admin en die controleer je of hij 0 of 1 is. Als ie 1 is, dan ben je admin en mag je die pagina bekijken anders ben je gast, dus geef je een foutmelding.
En als je nou eens gewoon dit login systeem aanpast zodat je de controle hebt of het een admin is? Dat lijkt me eenvoudiger te doen dan een heel login systeem er naast te bouwen. Maak een extra kolom aan bijvoorbeeld is_admin en deze maak je standaard 0 en als je admin bent 1.
Dan kan je tijdens het aanmaken van de $_SESSION een exta session meegeven is_admin en die controleer je of hij 0 of 1 is. Als ie 1 is, dan ben je admin en mag je die pagina bekijken anders ben je gast, dus geef je een foutmelding.
Ik heb een veel beter idee, plaats hier je relevante code.
Zo hebben anderen er ook nog wat aan als men met een soortgelijk probleem zit.
Dus het stukje waar je de session aanmaakt.
Het is hier geen php dating buro, dus op een forum lopen meerdere mensen rond.
Grotere kans dat je sneller aan een oplossing bent geholpen.