Ik heb een website www.jmpauw.nl met een alias www.michelenerna.nl.

Nu wil ik het volgende:
www.jmpauw.nl moet blijven verwijzen naar www.jmpauw.nl, MAAR
www.michelenerna.nl moet uitkomen op www.michelenerna.nl/wycliffe

Met andere woorden: .../wycliffe moet de 'homepage' worden van de alias.

Ik heb uitgedokterd, dat je dit doet met de regel

<?php header('Location: http://www.michelenerna.nl/wycliffe';); ?>,

maar dat levert bij mij een foutmelding op: "De pagina verwijst niet op een juiste manier door. Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen."

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Chris NVT op 28/08/2012 08:09:05

Dus, dan zou het url.nl/wycliffe/index.php moeten zijn, probeer het eens en kijk wat hij doet als je dit invoerd zoals ik dus voor heb gedaan in mijn eerdere post. Dus de tweede optie.

Allereerst mijn waardering voor het meedenken van jullie allemaal! Alle opties die jullie aandragen probeer ik.

wycliffe is ook geen map, anders zou je er met www.jmpauw.nl/wycliffe/index.php ook moeten komen.

www.jmpauw.nl/index.php/wycliffe brengt je wel op de juiste pagina, maar als ik daarheen verwijs, blijf ik de oneindige lus melding krijgen...
De header() staat in het bestand waar je naar verwijst. Dat is een oneindige loop. Dat gaat dus niet.
Reshad F op 27/08/2012 23:52:20

bij mij doet hij het gewoon.. MAAR ik vermeld wel.. het is handiger om dit met een htaccess te doen als je dit tot je beschikking hebt..

Ik heb de twee opties van jou ook geprobeerd (waarbij ik uiteraard de juiste domeinnamen heb ingevuld...), maar opnieuw krijg ik een eindeloze lus...

Ik ga eens zoeken of het aan joomla ligt...

JM Pauw op 28/08/2012 09:05:45

[quote="Reshad F op 27/08/2012 23:52:20"]
bij mij doet hij het gewoon.. MAAR ik vermeld wel.. het is handiger om dit met een htaccess te doen als je dit tot je beschikking hebt..

Ik heb de twee opties van jou ook geprobeerd (waarbij ik uiteraard de juiste domeinnamen heb ingevuld...), maar opnieuw krijg ik een eindeloze lus...

Ik ga eens zoeken of het aan joomla ligt...

[/quote]

Kijk eens middels je FTP hoe het bestand heet wat naar die pagina leid, en kijk eens wat SanThe zegt. Die geeft aan dat hij naar de zelfde pagina verwijsd, wat logisch klinkt als je dit soort foutmeldingen krijgt.
- SanThe - op 28/08/2012 08:55:42

De header() staat in het bestand waar je naar verwijst. Dat is een oneindige loop. Dat gaat dus niet.

ehm ... volgens mij niet.
Ik ben de hele tijd de index.php in de root aan 't bewerken en die moet verwijzen naar www.michelenerna.nl/wycliffe

opnieuw ehm ... 't begint te dagen, denk ik. Wijze opmerking, SanThe!

Joomla werkt in feite met 1 pagina en dat is www.michelenerna.nl/index.php en vandaaruit kun je op verschillende 'articles' terecht komen. Kijk maar eens:

www.michelenerna.nl/index.php/wycliffe leidt naar www.michelenerna.nl/wycliffe
www.michelenerna.nl/index.php/klassieke-talen leidt naar www.michelenerna.nl/klassieke-talen
etc.

Maar alles gebeurt dus in index.php in de root, dankzij joomla. Zou dat het probleem zijn?

Je moet even kijken wat het ID is van die wycliffe pagina. Aangezien Joomla! die allemaal in ee database zet. En aangezien jij CEO friendly url's aan hebt staan, komt er niet index.php?page=1 te staan, maar de naam van je pagina.

Maar je kunt je "index" pagina van Joomla heel makkelijk vervangen. In je control panel kun je dus die Wycliffe pagina je 'index' pagina maken door die als 'home' in te stellen.
Chris NVT op 29/08/2012 07:54:51

Je moet even kijken wat het ID is van die wycliffe pagina. Aangezien Joomla! die allemaal in ee database zet. En aangezien jij CEO friendly url's aan hebt staan, komt er niet index.php?page=1 te staan, maar de naam van je pagina.

Ja, klopt. De ID-URL is
http://www.jmpauw.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=249

Chris NVT op 29/08/2012 07:54:51

Maar je kunt je "index" pagina van Joomla heel makkelijk vervangen. In je control panel kun je dus die Wycliffe pagina je 'index' pagina maken door die als 'home' in te stellen.

Ja, dat weet ik. Maar wat ik wil is:

1. www.michelenerna.nl moet uitkomen op www.michelenerna.nl/wycliffe (dat kan ik inderdaad regelen door in Joomla de homepage te veranderen)
2. maar wat ik tegelijkertijd wil is dat www.jmpauw.nl (waarvan www.michelenerna.nl de alias is) gewoon uitkomt op www.jmpauw.nl (en niet op www.jmpauw.nl/wycliffe).

En als je nou eens dit neerzet?

<?php
if($_SERVER['SERVER_NAME'].$_SERVER["REQUEST_URI"] == "http://www.michelenerna.nl"; || $_SERVER['SERVER_NAME'].$_SERVER["REQUEST_URI"] == "www.michelenerna.nl"){
header('Location: http://www.michelenerna.nl/wycliffe';);
}
?>
Nee, dat gaat sowieso niet lukken, want dan krijg je weer die oneindige lus. Want de Location die je opgeeft, verwijst naar hetzelfde index.php waarin je deze code neerzet.
Dan hoef je dus geen redirect te gebruiken.
Maar (bijvoorbeeld) een include of gewoon dit:

[code]
<?php
$_GET['option'] = 'com_content';
$_GET['view'] = 'article';
$_GET['id'] = 97;
$_GET['Itemid'] = 249;
?>

Reageren