php versie is niet zomaar een nummer.. het is een software pakket, dezelfde vraag zou zijn waar pas ik in mijn Windows het nummertje 7 aan naar Windows 8 -_-.. misschein dat je je hosting provider kan vragen om het te downgraden.
Ja ik gebruik Directadmin en ik heb toegang tot SSH,
Ik ken wat linux commandos dus dat komt wel van pas.
Dit is wat mijn hosting zegt:
U kunt zelf de php.ini instellingen voor uw VPS aanpassen door via SSH het bestand aan te passen op locatie: '/usr/local/lib/php.ini'. Aangezien dit een wijziging van de standaard installatie betreft kunnen wij u hier helaas geen support op bieden. Wij adviseren u om online documentatie van DirectAdmin en hun forum te raadplegen.
Het liefst zou ik eerder aan de maker van het script vragen of hij een up-2-date versie heeft, zodat je niet hoeft te downgraden waarmee je functionaliteit verliest of veiligheidslekken groter maakt.
Overigens, we zitten al bij PHP 5.3.17 in de 5.3-reeks, dus ik mag hopen dat de maker al een up-2-date versie van zijn script klaar heeft liggen. En in php.ini hoef je verder niks te zoeken, wel een vreemd advies van je hostingprovider.
Als je het echt wilt downgraden (ik raad dit niet aan):
Volg deze stappen via SSH:
cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build set autover no
vi versions.txt
Zoek deze twee lijnen, de 'hash' achter de dubbele-punt kan verschillen.
Mijn postedit al gezien? Overigens zou ik dit niet aanraden. Je kan functionaliteit verliezen, en je kan oude veiligheidslekken weer terughalen. PHP brengt niet voor niets updates uit.
Je kan ook kijken of je het script zelf up2date kan brengen.
PHP op jouw server is overigens wel aan een flinke update toe. Inmiddels zijn ze al bij 5.3.17 en 5.4.7.... Jouw geinstalleerde PHP versie stamt af van vorig jaar augustus!!
Op welke punten werkt je script niet op de huidige versie?
Ja dat zou kunnen, moet ik eerst weten hoe dat moet.
Als je zo vriendelijke kan zijn om me dat uit te leggen of me een documentje kan laten zien? ik zal sowieso aan de maker vragen over die een recente versie heeft.
De eigenaar van de script zei dat ik hier aan moest voldoen
> 1. PHP Version 5.3.8 (It need to be between 5.2 to 5.3.5)
>
> 2. magic_quotes_gpc = On (It need to be Off) aangepast php.ini
>
> 3. max_execution_time = 30 (It need ti be 0) aangepast php.ini
>
> 4. max_input_time = 60 (It need to be 6000) aangepast php.ini
>
> 5. memory_limit = 128M (It need to be 512M) aangepast php.ini
>
> 6. open_basedir = On (It need to be no value) aangepast php.ini
>
> 7. session.gc_maxlifetime = 1440 (It need to be 14000) aangepast php.ini
>
> 8. Kindly install ioncube loader.
Ik heb wat dingen aangpast in php.ini file, maar de versie moet ik dan dus veranderen en ik moet ioncube loader installeren