Hey mensen,

Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat wanneer ik een bestand via FTP (met Filezilla) upload naar mijn server, alle regels in een bestand naar een enkele regel worden omgezet.

Dit:

<?php
	echo 'Hello world';
?>

wordt:

<?php echo 'Hello world';?>

Nu wil ik een systeem overzetten vanaf een andere server waar heel vaak //comment in gebruikt wordt. Alles op een regel haalt alles dus overhoop..

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Dank.
Ik kan het mij bijna niet voorstellen.
Ik ook niet..

Het begint nog raarder te worden:
Ik upload alles naar een andere host: weer hetzelfde probleem.

Ik dacht dus: hee, het probleem ligt in de bestanden. Ik heb alles uit het bestand gekopieerd. Het werkte niet..

Ik heb toen het hele document overgetypt en toen deed hij het wel.

Heeft hij misschien alle enters verkeerd gepakt?
Of er zat een bom character in. Gebruik altijd een goed (ASCII) editor.
Hoe kan ik alle BOM's dan veranderen naar een enter?
- SanThe - op 04/10/2012 19:11:59

Gebruik altijd een goed (ASCII) editor.

Dan heb je dat nooit.
Staat je filezilla misschien per abuis verkeerd en zet je tekst bestanden binary over?? Ik heb nog nooit dergelijke problemen ondervonden naar linux, unix, windows, winnt servers heen en weer onderling, vice versa, het verminkt nooit.
Dit probleem heb ik ook gehad, gek genoeg slechts bij enkele bestanden. Verander die par bestanden aan met de open<>sluit commands en klaar is kees.

<?php
/* Mijn uitleg */
$var = "mijncode";
?>
John D zorgde voor de oplossing! Ik was een beetje gaan klooien met de instellingen van overzetten. Het is raar, want je zou toch denken dat php bestanden ASCII zijn? Het werkte door alles geforceerd als binary over te zetten..

Reageren