Sinds de 'update' aan de site zie ik overal reclame spam!

Waarom zijn deze niet weg wanneer wij ingelogd zijn? Nu heb ik rechts een vierkante banner, en boven naast het PHP Hulp logo een langwerpige banner.
Ozzie,

Dat ben ik niet met je eens, ook vrijwillers horen zich aan aspraken, schema's en planningen te houden. Het kan niet zo zijn omdat ik het 'vrijwillig' doe, ik zelf bepaal wanneer ik er eens naar zal kijken. Ik heb veel vrijwilligers werk gedaan, en ook daar worden afspraken, richtlijnen, deadlines en schema's gehanteerd.

Als je een opdracht aanneemt, of je nu vrijwiller bent of zzp'er zul je je aan je verplichtingen moeten voldoen. Dit kan mondeling of schriftelijk vastgelegd zijn.
Chris, heb je voor een groot deel ook wel gelijk in, maar je bent wel afhankelijk van de "goodwill" van een vrijwilliger. Stel, Bas zegt tegen een vrijwilliger: ik wil m'n website redesignen. Vrijwilliger zegt: ja leuk! Mooi, zegt Bas, het moet over 3 weken klaar zijn! De vrijwilljger: ja maar, ja maar... zoveel vrije tijd heb ik niet!!!

Het is maar een voorbeeldje hè :)

Feit is gewoon dat als je mensen in loondienst hebt (of op freelance basis inhuurt), je over het algemeen efficiënter te werk kunt gaan.
Ook zzp'ers zullen sommige deadlines niet kunnen halen, daarom vorm je ook een team. Daar maak je een schema wie wat doet, en verdeel je zo de werkdruk zodat de deadline wel gehaald kan worden. Je zult ook meer dan 1 designer hebben, die gezamelijk aan verschillende delen van de site zullen werken. Het zelfde geld voor programmeurs.

Dit is een groot project, vooral voor externe, aangezien die eerst moeten kijken hoe de site is opgezet. Om zo geen wijzigingen te doen, die een verkeerde uitpak kunnen hebben.

Geld betalen geeft lang niet altijd de garantie dat je krijgt wat je verwacht. Ook mensen die geld vragen kunnen beperkte tijd hebben, of weinig motivatie hebben. Het blijft toch altijd aan de personen liggen die met het project gemoeit zijn of het een succes gaat worden. of het nu tegen betaling is of niet.

Ook heeft efficientie in een team met verschillende zzp'ers natuurlijk nooit te maken omdat ze betaald krijgen. Kunnen de mensen wel samenwerken? Zitten er niet een paar eigenwijze mensen bij etc.
Chris, ik snap je verhaal volledig, maar het simpele feit is dat (in het algemeen!) als je iemand een (geldelijke) vergoeding geeft voor een prestatie, het makkelijker is om een tegenprestatie (met daaraan gekoppelde voorwaarden) af te dwingen bij die persoon, dan wanneer die persoon voor diezelfde prestatie geen vergoeding ontvangt. Het aloude gezegde "Voor wat hoort wat" is hierop van toepassing.

Ander voorbeeld: Jantje en Pietje vragen aan jou of jij hun auto wil wassen. Bij Jantje is het een vriendendienst, maar van Pietje krijg je voor de klus 200,-! Ik heb zo'n vermoeden dat jij liever Pietjes auto wast, omdat je daar 200,- euro voor krijgt. Je zult er vast goed je best voor doen! Pietje mag verwachten dat jij voor die 200,- z'n auto laat blinken als nooit tevoren. Als jij dan een paar vlekjes op een van de velgen laat zitten, dan mag hij jou daar gerust op aanspreken. Hij heeft je immers 200,- euro betaald. Zouden diezelfde vlekjes op de auto van Jantje zitten, tja... dan zal Jantje veel minder kritisch zijn. Hij is al lang blij dat jij gratis zijn auto wast en heeft dan ook niet zo heel veel te "eisen".

Naja, tis maar een voorbeeldje, maar zo kijk ik er tegenaan... en nu hou ik erover op :-)
Ik vind het overigens vreemder dat je reclame op dit forum zet en niet eerst om een donatieknop voor paypal maakt? lijkt me veel handiger. ik denk dat er best wel menig mens is die een kleine bijdrage willen leveren.
Helaas gaat dit niet veranderen:
10. De advertentie posities zijn gewijzigd; geen skycraper meer en de leaderboard en rectangle zullen altijd boven de leeslijn worden getoond
11. Het is ook voor leden niet meer mogelijk om deze advertenties uit te zetten bij hun voorkeuren aangezien de advertenties deel uit maken van de website. Irriteer je je eraan? Wij kunnen er niets aan doen, maar een adblocker wel.
[size=xsmall](bron)[/size]

Vind het ook zeer storend, vooral omdat je op een normaal scherm (1024x800 als ik me niet vergis) geen content meer ziet door die idiote advertentie die heel het forum naar beneden trekt en een grote witte ruimte houdt.

[offtopic]Maar wees gerust, ik ben al bezig met een PHPhulp- script. Hiermee zal ik wat dingen aanpassen die, naar mijn mening, gewoon horen.[/offtopic]
Ik vind de lege berichten van PHPHulp ook maar vervelend:

vallen niet werkende afbeeldingen daar ook onder Eddy? :D
[qoute]
11. Het is ook voor leden niet meer mogelijk om deze advertenties uit te zetten bij hun voorkeuren aangezien de advertenties deel uit maken van de website. Irriteer je je eraan? Wij kunnen er niets aan doen, maar een adblocker wel.
[/quote]

Dus leden verplichten software te installeren om ad's uit te krijgen, waar wij in de eerste instantie zoiezo al niet op klikken!? Wat een beleid zeg.

Reageren