Beste mensen,

ik wil een 'dagklik' maken, waar mensen dus elke dag 1 mailtje krijgen.
het idee is verder niet echt belangrijk, maar mijn bedoeling is dus om
elke dag op een vast tijdstip een mailtje te sturen, automatisch uiteraard.

Moet ik hierbij werken met cronjobs, of hoe gaat dit in zijn werking?

mvg
Ik heb geen idee hoe het in WAMP zit, ik draai alles los (Apache, PHP, MySQL, Mail) en geen kant en klaar pakket.

Maar met Google op 'Cronjob met WAMP' krijg je goede resultaten.

Bekijk deze link eens.
uh volgens mij niet? je bedoelt met wamp een server op je windows machine?

nvm
Chris, het los draaien van die dingen, is dat makkelijker dan?
Pietje akkers op 18/10/2012 13:14:46

Chris, het los draaien van die dingen, is dat makkelijker dan?

Het opzetten eist meer werk, maar ik hou niet van kant en klare pakket voor servers. Aangezien ik zoiezo alles op Linux draai, en mijn server zo min mogelijk met 'troep' wil vervuilen.

Tevens krijg je meer kennis hoe je iets op zet en troubleshoot, aangezien je alles zelf installeerd en configureerd.

Voor Windows stelt het niet veel voor.

Apache 2.2 exe downloaden en installeren
PHP 5.x downloaden en installeren
MySQL server downloaden en installeren

2 config files aanpassen en het draait.
Oke dat ga ik proberen. ik stuur u straks een pb'tje over de cronjobs. alvast bedankt allemaal
@pietje, hoe het ook is... zolang je onder windows je website host moet je de cronjobs instellen zoals op de website staat die ik eerder vermeld heb. Dit staat verder los of je nu WAMP gebruikt of zelf alle onderdelen los installeert
Klopt wat marvin zegt, je moet in Windows eerst een 'scedueled task' maken zodat die weet wanneer hij iets moet gaan doen. Ga voor Linux ;)
Oke, maar ik ben verder eigenlijk helemaal niet thuis in linux etc. Hoe moet ik beginnen met het starten met linux? aangezien ik nu wamp op mn laptop draai. Wat zou ik nu moeten doen als ik voor linux ga, ik weet er vrij weinig van.

Reageren