Beste mensen,

ik wil een 'dagklik' maken, waar mensen dus elke dag 1 mailtje krijgen.
het idee is verder niet echt belangrijk, maar mijn bedoeling is dus om
elke dag op een vast tijdstip een mailtje te sturen, automatisch uiteraard.

Moet ik hierbij werken met cronjobs, of hoe gaat dit in zijn werking?

mvg
Hmm, ja maar stel voor ik heb ik domein, en ik wil dan cronjobs gebruiken, dan hoef ik toch niet meer op mijn computer een scedueled task te maken? Dan gaat het toch via die server etc?
Klopt, maar dan zal je of zelf een linux server moeten maken thuis, of een webhosting pakket afnemen bij een hosting provider zoals bij TransIP.nl of bhosted.nl
Welke is goedkoop en is makkelijk een cronjob bij te maken? Een beetje een bekende en goedkope als het kan
@Pietje, je mag ook zelf wel een beetje onderzoek doen... op dit moment vraag je alles wat los en vast zit ... :) Niet dat het erg is, maar zo ga je nooit wat leren. Ik stel voor kijk zelf eerst eens op transip.nl en bhosted.nl

En de definitie van makkelijk verschilt per persoon.
Marvin Houweling op 18/10/2012 13:26:43

Hoe je een server installeert kan je onder andere vinden op http://www.howtoforge.com/perfect-server-centos-6.3-x86_64-nginx-dovecot-ispconfig-3

Echter indien je totaal geen ervaring met linux heb zou ik lekker de windows omgeving blijven gebruiken en eerst maar eens rustig gaan experimenteren met linux.

Kijk, iemand die met een goede distributie werkt! ;)

@Piet,

Kijk gewoon wat een goede hosting is, er zijn er tientallen, kijk op hun site's wat betreft de cronjobs, prijs, datalimiet en MySQL databases
@Chris: Ja... ik gebruik of CentOS of Debian... nooit een andere distri.
[offtopic]
@Marvin,

Ja ik draaide altijd Redhat voorheen, maar vind CentOS en super draaien.
[/offtopic]

Reageren