Zelf vandaag ben ik begonnen aan een MVC framework compleet gemaakt in Java.
- SanThe - op 01/11/2012 11:38:19

[quote="Kees Schepers op 01/11/2012 09:53:36"]
Interactief rebasen doen we hier ook volop. Want als je pull request goed is moet je werk squashen tot 1 commit zodat het makkelijk te reverten is in dev-master.

En nu in het Nederlands?
[/quote]

Hmm... My thoughts exactly.
Ikzelf heb vandaag weeral verder gewerkt aan de server waarop m'n framework gaat draaien. Op alle browsers lukken de requests vrijwel goed (soms word er nog een 400 errortje gegooid, maargoed). Alleen Chrome, die kan de helft van de requests niet behandelen, hmm....
Hij kan niet echt om met grote aantallen request in één keer... hmm
Vandaag was ik bezig met fancybox en heel veel jquery. Het is toch geen highchart geworden.. Ik voel me laatste tijd ook zo'n frontender haha
Kees Schepers op 01/11/2012 17:22:07

Vandaag was ik bezig met fancybox en heel veel jquery. Het is toch geen highchart geworden.. Ik voel me laatste tijd ook zo'n frontender haha

En wat vind je van frontend werk? Ik persoonlijk vind het één van de saaiste dingen tijdens het programmeren.
Serieus? Frontend is rete gaaf man! HTML5, Bootstrap, responsive, CSS3, Jquery plugins bouwen, Events aan elkaar hangen, vector shizzle, qUnit (unit-tests), noem maar op. Je kunt frontend wel interessant maken hoor :P
Ik heb niet echt een voorkeur. Backend is lekker nadenken en kan ik lekker al mijn gedachten op los laten. De fontend is meer inzicht en daar kan ik mooi mijn gevoel op los laten. Als ik zou moeten kiezen zou ik eerder voor de frontend gaan dan voor de backend.

Kees, ik vind Jasmine of Moch een beter Test framework dan qUnit, heb je daar al eens naar gekeken? En heb je al eens kennis gemaakt met YeoMan? Dan wordt frontend pas echt gaaf!
[hr]
Voor vandaag: Ik heb helemaal nog niet gescript! Gelukkig heb ik nog 1,5 uur.
Wouter J op 01/11/2012 22:06:30

Voor vandaag: Ik heb helemaal nog niet gescript!

*SCREAM* haha :p
Heb deze avond nog de bug kunnen oplossen met die 400 errors. Bleek dat het lag aan threads die ik vergeten was te stoppen :p
Domme fout eigenlijk, want als je bijvoorbeeld 400 request krijgt in één minuut, zit je wel mooi met 400 threads die aan het runnen zijn en dat vertraagt de boel dramatisch :P
@Raoul waarom maak je zelf een Java webserver als die allang bestaat (http://tomcat.apache.org)? Je kan ook gewoon alleen een MVC maken in Java en die geschikt maken voor Tomcat.
Koen Vlaswinkel op 02/11/2012 08:05:49

@Raoul waarom maak je zelf een Java webserver als die allang bestaat (http://tomcat.apache.org)? Je kan ook gewoon alleen een MVC maken in Java en die geschikt maken voor Tomcat.

Ik wil alles zo licht mogelijk houden, en er moet natuurlijk wat uitdaging in het project zitten.

Reageren