Zelf vandaag ben ik begonnen aan een MVC framework compleet gemaakt in Java.
Ik ben zelf niet zo van het omhoogschoppen van topics, maar dit algemene topic mag wat mij betreft een leuke kick krijgen. ;-)

Ikzelf ben weer lekker bezig aan mijn welbekende spoorweg-site. Veel procedurele code wordt herschreven naar OOP, verder wordt de OO-versie van MySQLi erin gebakken, en tot slot wordt er een super-duper tof rechtensysteem met de CRUD-wijze geinplementeerd waarbij gebruikers meerdere usergroepen toegewezen kunnen krijgen, maar ook rechten per gebruiker kunnen worden toegekend, voor als het eventjes nodig is.
Vandaag iets heel anders geprogrammeerd: Arduino UNO met twee gas detectors (MQ2) meet elke 2 seconden en moet onder in het vlak en machinekamer van mijn boot beveiligen tegen propaan(lekkage). Alarm bij propaandetectie en knipperende led cyclus die aangeeft dat de detectie normaal actief is. Geweldig speelgoed dat Arduino! Een beveiliging van totaal pakweg 10 euro! Werkt nu goed op mijn werktafel hier :)
Niet vandaag maar een tijdje terug met de arduino uno, een GPRS shield en een Relay shield een aansturing gemaakt voor een elektrische roldeur zodat deze met een SMSje te openen of te sluiten is. In het pand was geen internet dus vandaar gekozen voor een 'automatisch oplaadbaar' prepaid SIM kaartje zonder internet.
Even een schopje omhoog met de hoop dat het topic weer wat leven in geblazen krijgt ;-)

Ikzelf ben nu druk bezig met mijn CMS die een singlepoint-entry krijgt (index.php) en verder een betere indeling in classes krijgt. Op dit moment ben ik nu bezig met een cronjob-logger die alle uitgevoerde taken, de pasetime en evt. errors in een log-table logt.
Vandaag weer verder gegaan met het automatisch versturen van een PDF via de mail wat ik op de mail binnen krijg, maar wel via PHP. En tevens die PDF opslaan in Wordpress, een berichtje plaatsen én de uitgelichte afbeelding (WP) erbij. Zonder ook maar iets te doen (via cronjob).

Alles gaat prima, zolang mailbox X (Sharepoint van Microsoft) maar een mail met bijlage (beginnend met de datum in YMD-formaat) heeft.
Het valt niet helemaal binnen programmeren, maar ben bezig met een onepage clan website met wat Javascript toepassingen.
Zelf ben ik bezig geweest met een Instagram feed PHP implementatie. In het cms kunnen ze andere gebruikers selecteren, aantallen kiezen en dat soort dingen.
Gisteren heb ik de 404-pagina in mijn CMS omgebouwd tot een Exception. Alles wat maar niet bestaat krijgt gewoon één duidelijke pagina met een vaste 404-melding, in plaats wat dat ik overal foutmeldingen bij moest bedenken :-)

Tevens gaat de RSS-feed op de schop zodat deze modulair is en makkelijk aan andere modules te koppelen valt. En dan heb ik nog niks gezegd over een scriptje in de Adminbackend waarmee ik massaal tags aan nieuwsartikelen kan toevoegen. En daarna moet ik de uploader nog eens aanpassen zodat deze netjes in een class is verpakt.

Ja, ik ben er maar druk mee :-P
Vandaag het Command Bus pattern toegepast in een site voor onze Australische klant.

Misschien leuk om ook de site te bekijken: Positief Opvoeden Nederland

Verder de vertaalmodule gerefactored. Als je bovenin waar de plaatsnaam staat bijvoorbeeld Tokyo, Japan invult, zie je de Japanse versie.
1. een klein vba code-ke gescheven voor iemand op een ander forum
2. Niet echt programeren maar ik ga mijn handleiding even bijwerken.

Reageren