Zomaar even een grappig topic. Ik zag laatst in een foldertje een telefoon + abonnement en daar stond bij "slechts xx euro per week". Dat klinkt leuk, maar je moest het abonnement wel per jaar afrekenen. Nu zat ik me af te vragen. Als jij bijv. een telefoonabonnement afsluit, welke van deze 3 opties zou jou dan het meeste aanspreken? Welke van de 3 aanbiedingen zou jou overhalen om de telefoon + abonnement te kopen? (Ook al heb je nu misschien helemaal geen telefoon nodig, het gaat erom wat voor jou het lekkerst klinkt.)
A) Nu een iPhone 5 met 400 belminuten voor maar € 450,- per jaar!
of
B) Nu een iPhone 5 met 400 belminuten voor maar € 37,50 per maand!
of
C) Nu een iPhone 5 met 400 belminuten voor maar € 8,70 per week!
Ja, inderdaad... uiteindelijk betaal je bij ieder abonnement evenveel, maar het één klinkt misschien "aantrekkelijker" dan het ander. Van welke "aanbieding" zou jouw hart sneller gaan kloppen? :-)Kies jij A, B of C?
D) Nu een iPhone 5 met 400 belminuten voor maar 25,50 per maand! (+ 17,50 leasekosten per maand).
Steeds meer providers komen met dit 'lease-plan' voor toestellen, het heeft uiteraard voor en nadelen. Tevens zijn er toch ook veel mensen die gewoon een los toestel kopen en verder een SIM only abbonement hebben. Een iPhone 5 a 599,- kost dan omgerekent 25,- per maand voor 2 jaar.
A) 2 jarig abonnement 450,- pj = 900,- betekend dat je 200 euro te veel betaald hebt.
B) 37,50 is duur maar het kan nog. Doorrekenen naar 2 jaar doen de meeste niet.
C) Per week! Dat is aan de dure kant. Ik denk dat ik toch maar even verder ga kijken.
Overigens is het ook zo dat je vaak een bepaald bedrag moet betalen voordat je je telefoon koopt. Zo betaalde ik voor mijn iPhone 4S 200,- eenmalig + 45,- per maand (exclusief BTW wat ze slecht vermelden.
Haha, sorry guys... misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk... het gaat helemaal niet om een telefoon, maar gewoon om "een" product of dienst. Sorry voor de onduidelijkheid. Stel jij hebt een bepaald product/dienst X nodig en je bent de advertenties aan het afspeuren... welke advertentie zou jou dan het meeste aanspreken:
A) Nu PRODUCT X voor maar € 450,- per jaar!
of
B) Nu PRODUCT X voor maar € 37,50 per maand!
of
C) Nu PRODUCT X voor maar € 8,70 per week!
Bij welke heb je het gevoel dat je de beste deal hebt?
Thanks Chris... dus niet voor optie C (het kleinste bedrag)? Ik zou denken dat veel mensen voor optie C zouden gaan omdat dat bedrag het "kleinst" klinkt...
Ben ook wel benieuwd naar meer reacties eigenlijk.
Thanks Chris... dus niet voor optie C (het kleinste bedrag)? Ik zou denken dat veel mensen voor optie C zouden gaan omdat dat bedrag het "kleinst" klinkt...
Ben ook wel benieuwd naar meer reacties eigenlijk.
Optie C is 2,40 duurder dan A en B, ik weet hiet hoe andere mensen er tegenaan kijken maar ik reken altijd uit wat ik op jaarbasis kwijt ben. Mocht het even veel zijn dan kijk ik of het zakelijk of particulier is. Zakelijk zal meestal per jaar zijn (mits het geen 1.000den euro's zijn), particulier eerder per maand.
Per week is in mijn ogen 'onzin' aangezien mensen per maand hun salaris krijgen, en zakelijk meestal een betalingstermijn van 30 dagen hebben.
Ik zou voor optie A gaan. Ik heb een hekel aan vaste lasten dus ik betaal liever alles in 1 keer dan dat ik elke maand een beetje aflos. Kan ik het niet in 1 keer betalen dan heb ik gewoon pech en moet ik nog eventjes doorsparen.
Je betaalt het bedrag bij alle 3 de opties in 1x. Alleen de ene optie klinkt mogelijk "aantrekkelijker" dan de andere optie. Dat is dus wat ik me afvraag.
Ik zou voor optie A gaan. Ik heb een hekel aan vaste lasten dus ik betaal liever alles in 1 keer dan dat ik elke maand een beetje aflos. Kan ik het niet in 1 keer betalen dan heb ik gewoon pech en moet ik nog eventjes doorsparen.
Dat werkt goed bij aanschaf van een product, anders ga je 'lenen'. Echter is het bij het afnemen van een dienst een heel ander verhaal. Denk aan een verzekering, je kunt hem niet in 1x betalen dus dan maar een paar maanden geen verzekering totdat je het geld hebt?
Het is niet altijd logisch om 'diensten' in een keer te betalen of door te sparen totdat je het kunt betalen, sommige diensten kun je namelijk niet zonder. Ik houdt niet van kosten punt. Maar daar kunnen we helaas niet omheen, alles kost geld en het is in verschillende situaties zeker rendabel om het per maand af te nemen.
Denk ook aan vroegtijdig opzeggen (opzegging er maand), dan kun je gaan zitten wachten op je eigen geld. Deed je het nu per maand, ben je veel sneller klaar.