Hi guys and girls,
Ik heb onlangs een nieuwe PC aangeschaft, helaas met Windhoos 8 erop.
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.
Allereerst, Chris heeft gelijk als ie zegt dat W8 als een speer opstart, bij mij (Intel Core i5) zelfs sneller als de bios.
Maar het moet niet nodig zijn om een tooltje te installeren om de W7 functies terug te krijgen.
En al die onzin van nieuws, weer, windows live etc wil je in een zakelijke omgeving sowieso niet hebben.
Maar natuurlijk is er altijd een Enterprise versie beschikbaar die beduidend meer knaken kost.
Die extra software is ook helemaal niet nodig. Alle admin functies en beheerderstaken kunnen zonder de startknop uitgevoerd en benaderd worden. Microsoft heeft iets 'nieuws' ontwikkeld met een nieuwe interface, alle admin functies kunnen vanuit de Metro interface uitgevoerd worden.
Jij als gebruiker bent gewent aan de oude desktop interface, maar dat betekend niet dat het nieuwe Metro niet goed is. Het is een kwestie van wennen, het zelfde wanneer je van Office 2003 overstapt naar Office 2007 of hoger. Ook hier is de complete interface/layout veranderd en is een hoop gezoek in het begin.
Die tool is door losse software ontwikkelaars gemaakt, om mensen te helpen die liever met de oude interface blijven werken, het is geen must aangezien alles ook via de nieuwe interface beschikbaar is.
TIP: leer de Windows shortcuts, dit zal je een hoop schillen. Bijvoorbeeld Windowsvlag + R opent run/uitvoeren.
De Enterprise heeft niets met 'kosten' te maken, het is voor het bedrijfsleven. En is voornamelijk dat je maar 1 key hebt, en ondersteuning voor AD, etc.
Al dat nieuws en andere tegels kun je gewoon uitschakelen wanneer je het niet nodig hebt, dus ook dat is geen belemmering.