Hi guys and girls,
Ik heb onlangs een nieuwe PC aangeschaft, helaas met Windhoos 8 erop.
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.
[offtopic]Ger, kun je me (graag objectief) vertellen of er misschien editors zoals Vim, inType of een ander simpele code editor aanwezig is als App in de App store van windows?[/offtopic]
Ger van Steenderen op 28/12/2012 20:31:23

Hi guys and girls,
Ik heb onlangs een nieuwe PC aangeschaft, helaas met Windhoos 8 erop.
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.

Ger, hoelang heb je er al mee gewerkt? Tien minuten?
In zo'n korte tijd kan je echt nog geen definitief argument geven hoor ;-) Ikzelf vond het ook bagger, ma na een middagje werken was ik er wel redelijk aan gewend. Het werkt best wel intuïtief, maar de overstap is wel groot te noemen.

Ikzelf heb liever gehad (en met name ook als ik door de bril van de niet dagelijkse computergebruikers op dat Windows in de set-up gewoon de keuze gaf hoe WIndows eruit zou moeten komen te zien.

- Wel/Niet met Areo interface, met een systeemcontrole of je voldoende geheugen en videokaart power hebt
- Wel of niet met Metro-interface (indien tablet wel standaard kiezen)...

Ze moeten in mijn ogen minder door de str*t duwen, maar wat meer gebruikerswensen vragen. maar ik geef toe, het went voor mij wel snel. Jammer dat het aanmaken van een gebruikersaccount verplicht van zit aan een 'live'-account, en dat daardoor(?) het aanmaken van een account op de computer nu ook echt vele minuten duurt.
Een live-account? Wil je nu zeggen dat als je Windows 8 gebruikt je per se een account moet afsluiten?
@Wouter, ik kan er geen vinden.

@Aar,
Wel iets langer als tien minuten, ik werk er dagelijks mee en dat ruim 3 weken.
Nu heb ik een dual screen en veel gebruikte programma's aan de taakbalk vastgemaakt, zodat ik die blokken doos kan vermijden (dan wel negeren), maar dat opdringere gedrag van MS irriteert mij mateloos.

[size=xsmall]Toevoeging op 31/12/2012 16:27:46:[/size]

@Ozzie, nee maar wel als je van bv de store gebruik wilt maken.
@Wouter, ik kan er geen vinden.

Hmm, jammer. Wel iets van kladblok ofzo als een app? (niet op het bureaublad?)
ziet er nice uit wouter! ik krijg eerlijk gezegd de neiging om ook gewoon een surface derbij te halen maar dan zit ik weer met het probleem dat ik nu alles van apple gebruik en dat ik mijn bestanden niet meer kan syncen tussen windhoos en apple. Heb jij jou tablet al binnen? bevalt deze of ben je een beetje teleurgesteld?
Ik ga hem binnenkort kopen, wacht nog even op de Surface Pro, even kijken of die misschien zijn geld waard is, ik zal zodra ie binnen is wel een recensie schrijven.
Ik werk nu inmiddels al 3 maanden met Windows 8, en het werkt goed en netjes. Door op de Windows vlag toets te drukken switch je tussen de Metro desktop en Win7 desktop. Je mist alleen wel de startknop, maar die kun je met een simpele tool terug halen en vervalt de complete metro interface.

Start8 is z'n tool die dit voor je doet. Krijg je je Windows 7 functies terug met het platte nieuwe Windows 8 thema.

Windows 8 heeft veel voordelen, zoiezo is het super snel tijdens de boot, mijn laptop (T500) waar ik Windows 8 op heb staan, is sneller op het aanlog scherm dan mijn pc (AMD 8 core, 16GB geheugen) waar Windows 7 op een SSD staat.

Iets 'nieuws' moet de kans krijgen, en je moet het ook de kans geven. Er zit standaard een player in die bijna alle codecs ondersteunt, een standaard PDF viewer, image viewer en nog veel meer. Geen extra tools nodig zoals VLC, Adobe reader etc.
Kijk, de mening van Chris is weer een hele andere dan die in de openingspost. Interessant...

Reageren