Hi guys and girls,
Ik heb onlangs een nieuwe PC aangeschaft, helaas met Windhoos 8 erop.
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.
Ik begrijp dat je je frustraties kwijt wilt, maar wellicht is het zinvol om te vertellen waarom jij het "een grote bagger zooi" vindt. Anders heeft dit topic niet zoveel zin.
Ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen met Windows 8 zijn, dus misschien dat je er wat meer over kunt vertellen?
?
Onbekende gebruiker
28-12-2012 20:46
Mee eens, na een test van de de pre release hebben wij besloten om volledig over te stappen naar Apple.
Helaas is Microsoft naar mijn mening een verkeerde weg ingeslagen, en heeft zich teveel gericht op de tablet gebruikers, maar is de professionele gebruiker vergeten!
Ik vind het bagger omdat ik vind dat er bij MS te weinig rekening gehouden wordt net het feit dat er ook nog mensen bestaan die weten hoe ze om moeten gaan met een computer.
In windhoos 8 moet je de cursor in een hoekje van je scherm plaatsen om een soort van start scherm te ktijgen. En wat voor onzin programma's daar allemaal in staan.
Kijk eens op http://www.extremetech.com/
En zoek dan vooral op "Windows 8". Daar geven ze heel eenvoudig, goede tips om gewoon de Windows7-look terug te krijgen. Dus zonder die Metro-dingen.
[size=xsmall]Toevoeging op 28/12/2012 22:53:07:[/size]
Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een Windows Surface, mede gekozen omdat ik zo'n van ben van het besturingssysteem.
Windows, of beter gezegd MicroSoft, heeft een toekomst in gedachten waarbij iedereen een tablet/touch screen heeft. Daar hebben ze veel te vroeg op in gespeeld en dat is er fout gegaan, maar de gedachte vind ik extreem goed. Het besturingssysteem is erg goed voor tablets, wat mij betreft de beste. De gedachte om niet aparte iPhone, iPad, iPod en iMac besturingssystemen te hebben vind ik ook een mooi idee, geen problemen meer met switchen van computer naar tablet.
@Wouter ik ben het met je eens dat Windows ( Microsoft ) te vroeg de weg is ingeslagen met windows 8 maar als je terugkijkt doen ze dat wel vaker... ( en vaak ook net op de verkeerde manier ) waardoor een ander ( apple ) het idee een beetje veranderd/verbetert en als iMade op de markt zet..
Windows 8 heb ik op mijn 3/4 jaar oude toshiba laptop gezet en deze werkt als een speer! helaas merk je wel dat het echt voor een tablet is gemaakt.. maar al met al is het gewoon een kwestie van wennen want binnen 20 minuutjes weetje hoe alles werkt. ( heb hem inmiddels ook via parallels op mijn macbook )
en tot slot.. om nou voor elk apparaat dezelfde OS te hebben... hmm nee lijkt me niet echt een goed idee.. je moet een tablet en een computer namelijk nog wel onderscheiden wil ik dit of wil ik dat. Apple heeft dat heel mooi opgelost met iCloud ( data opslag ) i.c.m de apps. Ik moet zeggen Windows 8 heeft me verrast kwa hoe mooi alles is neergezet maar kwa gebruik valt het wel ietsjes tegen. al met al net niet genoeg overgehaald om weer naar Windows te switchen.
Dat opslag en toch verschillend... Android iemand? Helaas niet zo makkelijk installeren als op Windows (behalve via de applicatie-winkel) maar werkt ook op laptops, telefoons, tablets en TV's.
Als bij Microsoft gedacht wordt dat in de toekomst alleen met tablets/touchscreens gewerkt gaat worden, dan zijn ze daar nog dommer dan ik altijd gedacht heb. Of hebben ze misschien aandelen in de RSI behandeling?
Net nu ze een beetje de goede kant op gingen, beginnen ze weer met dit soort fratsen.