Ik heb al uren gezocht naar een fout maar ik zie die niet. De records worden niet weggeschreven. Kan er mij iemand helpen aub. Hieronder de code

<?php session_start(); ?>
<?php

$hostname_database = "localhost";

$username_database = "schierve";
$password_database = "urkiny";
$database = mysql_pconnect($hostname_database, $username_database, $password_database) or trigger_error(mysql_error(DB),E_USER_ERROR);
mysql_select_db(schierve_schiervelde);

?>
<?php
$Naam=$_POST['Naam'];
$Straat=$_POST['straat'];
$Gemeente=$_POST['Gemeente'];
$Telefoon=$_POST['Telefoon'];
$Email=$_POST['email'];
$Keuze=$_POST['Keuze'];
$Meters=$_POST['meters'];
$Opmerking=$_POST['Opmerking'];
echo $Naam;

$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, '$Naam', '$Straat', '$Gemeente', '$Telefoon', '$Email', '$Keuze', '$Meters', '$Opmerking', CURRENT_TIMESTAMP);"

?>
Ik ben zelf beginner en zie al meteen een heleboel dingen die niet goed zijn. Probeer je basiskennis van PHP eerst bij te spijkeren, dan valt daarna alles op zijn plaats.
(en verwijder je database inloggegevens in je bericht!)
wat gebeurt er als je

if(mysql_query($sql)){
	echo "gelukt";
}else{
	echo "Fout: ".mysql_error();
}

doet?
Nou 1 probeer je database te selecteren zonder var en foutief gebruik van string.
<?php
fout:
mysql_select_db(schierve_schiervelde);
goed:
mysql_select_db("schierve_schiervelde");
?>
2) Execute je geheel de query niet..

2a je escaped niets derhalve maak je je systeem kwetsbaar voor sql injections, lees je op het gebied van security goed in alvorens iets in "productie" te zetten is mijn tip dan ook in deze

Ik heb het aangepast met de naam van de database te zetten tussen aanhalingstekens, maar het mag nog niet baten
Voer de query uit!
$query = mysql_query($sql);
De query uitgevoerd maar er is nog niets veranderd. Wordt nog altijd niet weggeschreven Tobias.
1. Voeg foutafhandeling toe
2. Haal je variabelen buiten de quotes
3. Het kopieeren van variabelen is onnodig
Ik heb de variabelen uit de quotes verwijderd maar er is nog niets veranderd John
Eric..wat heb je nu?

Reageren