Ik heb al uren gezocht naar een fout maar ik zie die niet. De records worden niet weggeschreven. Kan er mij iemand helpen aub. Hieronder de code

<?php session_start(); ?>
<?php

$hostname_database = "localhost";

$username_database = "schierve";
$password_database = "urkiny";
$database = mysql_pconnect($hostname_database, $username_database, $password_database) or trigger_error(mysql_error(DB),E_USER_ERROR);
mysql_select_db(schierve_schiervelde);

?>
<?php
$Naam=$_POST['Naam'];
$Straat=$_POST['straat'];
$Gemeente=$_POST['Gemeente'];
$Telefoon=$_POST['Telefoon'];
$Email=$_POST['email'];
$Keuze=$_POST['Keuze'];
$Meters=$_POST['meters'];
$Opmerking=$_POST['Opmerking'];
echo $Naam;

$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, '$Naam', '$Straat', '$Gemeente', '$Telefoon', '$Email', '$Keuze', '$Meters', '$Opmerking', CURRENT_TIMESTAMP);"

?>
Laat nog eens wat code zien bedoelt No One
Dag No one, Ik krijg geen enkele foutmelding, maar wanneer ik naar de database ga kijken zie ik dat er niets is in geplaatst
daarom moet je me ook je code laten zien...voer je wel de query uit met mysql_query?
<?php session_start(); ?>
<?php

$hostname_database = "";

$username_database = "";
$password_database = "";
$database = mysql_pconnect($hostname_database, $username_database, $password_database) or trigger_error(mysql_error(DB),E_USER_ERROR);
mysql_select_db("schierve_schiervelde");
$query = mysql_query($sql);

?> <?php
$Naam=$_POST['Naam'];
$Straat=$_POST['straat'];
$Gemeente=$_POST['Gemeente'];
$Telefoon=$_POST['Telefoon'];
$Email=$_POST['email'];
$Keuze=$_POST['Keuze'];
$Meters=$_POST['meters'];
$Opmerking=$_POST['Opmerking'];
echo $Naam;

$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, $Naam, $Straat, $Gemeente, $Telefoon, $Email, $Keuze, $Meters, $Opmerking, CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))"

?>
Je hebt niet veel gedaan met hetgeen hierboven werd aangegeven:
John D op 08/01/2013 10:54:56

1. Voeg foutafhandeling toe
2. Haal je variabelen buiten de quotes
3. Het kopieeren van variabelen is onnodig

Sebastiaan Blaas op 08/01/2013 10:01:47

2) Execute je geheel de query niet..

2a je escaped niets derhalve maak je je systeem kwetsbaar voor sql injections, lees je op het gebied van security goed in alvorens iets in "productie" te zetten is mijn tip dan ook in deze

Begin nog eens bij het begin en lees een (goede) basistut door.

Waar komen overigens al die $_POST-waarden vandaan?

moet onder

$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, $Naam, $Straat, $Gemeente, $Telefoon, $Email, $Keuze, $Meters, $Opmerking, CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))";

komen te staan:

$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, $Naam, $Straat, $Gemeente, $Telefoon, $Email, $Keuze, $Meters, $Opmerking, CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))";

en wat john bedoelde met variabele buiten de quotes halen was dit:

$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, '".mysql_real_escape_string($Naam)."', '".mysql_real_escape_string($Straat)."', '".mysql_real_escape_string($Gemeente)."', '".mysql_real_escape_string($Telefoon)."', '".mysql_real_escape_string($Email)."', '".mysql_real_escape_string($Keuze)."', '".mysql_real_escape_string($Meters)."', '".mysql_real_escape_string($Opmerking)."', CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))";

escapen moet je ook niet vergeten...
Kijk ook eens naar de kleurtjes in je post. Je sluit de "INSERT .... " niet correct af.

Reageren