Na flink wat zoeken op internet en een hoop reviews gelezen te hebben blijkt toch wel dat OS X zeer goed is voor het grafisch ontwerpen. Uiteraard heb ik gekeken naar een nieuwe Mac Book, maar geen 15" onder de 1499,- is me wat te duur.
Nu ben ik wat aan het stoeien geweest en heb ik OS X 10.6.3 (Snow Leopard) virtueel draaien op mijn AMD 8 core systeem! Het draait lekker en stabiel, ik heb de officiele dvd gekocht via de App store (zal van de week binnen zijn). Wanneer deze binnen is wil ik hem fysiek gaan installeren op mijn pc als test (lege SSD schijf).
Zijn hier mensen die ook graag op OS X willen draaien maar niet zoveel geld wil uitgeven aan een duur Apple product? En werkt hier iemand met OS X? Kan die beamen dat het daadwerkelijk beter is dan Windows?
@Mark,
Die 18,- heb ik er wel voor over als ik Snow Leopard netjes draaiend krijg. Wellicht dat ik eens kijk of er ergens een retail iso beschikbaar is voor de install, wie weet.
Ik betwijfel of 'de muis' zijn langste tijd gehad heeft. De meeste mensen hebben een hekel aan dat touchpad of het nu Apple of ander merk is. Het gevoel en richting ervan is compleet anders dan de muis, denk secuur werken in PS, Gamen, multi-schermen, etc. Uiteraard blijft het persoonlijk, maar een touchpad is niet voor mij weggelegd, alleen bij nood.
A merken zoals Asus, MSI, etc leveren top producten in de high-end markt, ik zit al meer dan 12 jaar in de IT zowel particulier als zakelijk. Het samenstellen van de juiste producten is niet alleen kijken naar 'past het', maar ook naar compatibiliteit.
Apple maakt en ontwikkeld zijn eigen hardware, dus dat werkt altijd zoals het hoort het is op elkaar afgestemt. Maar A-merken samenstellen is niet zo makkelijk als op een webshopje wat artikeltjes bij elkaar sprokkelen.
Denk er overigens wel aan dat een Intel i3 een Intel i3 is, of het nu in een Apple product zit, of een ander product. Die worden niet door Apple geproduceerd, maar aangeschaft. Ook de Intel moederborden zoals de P55, etc zijn uitermate geschikt. Wel wat duurder dan Asus of MSI.
Bloatware installeer je zelf, ligt niet aan de fabrikant. Gewoon een questie van de HW handmatig installeren en browsen naar de .inf, .sys, .ini, etc en niet de .msi of .exe gaan draaien. Ik heb 0,0 bloatware, omdat ik weet wat en hoe ik iets installeer. Netjes clean install met alleen de drivers en geen onnidige software.
Stanadaard laptops hebben een hoop 'meuk', maar daar is format c: /q voor uitgevonden! Je key staat onderop de laptop, dus cd'tje erin en een fresh install uitvoeren, daarna (in het geval van Windows) een .wim image trekken met imagex en klaar. Mocht je pc crashen staat alles letterlijk binnen 5 minuten weer terug.
Ik heb nu OS X Snow Leopard draaiend op mijn laptop. Volledige hardware acceleratie en alle apparaten geinstalleerd.
Geinstalleerd met de Retail DVD van Snow Leopard 10.6.3, en vervolgens succesvol geupdate naar 10.6.8.
De volgende stap zal een installatie worden van OS X Mountain Lion, echter behoor je beschikking te hebben van een machine die draait op minimaal Snow Leopard 10.6.8 om de juiste bootable stick te maken voor de installatie.
Alles draait zoals het hoort, boot netjes vanaf HDD door naar OS X zonder problemen. Snelheid is vergelijkbaar met Windows 7, naar alle verwachtingen zal de 10.8.2 installatie stukken sneller zijn en beter presteren.
Het draaid zoiezo stabieler dan een Windows installatie en is stukken makkelijker te onderhouden en beheren.