Door
Ozzie PHP
op 11-02-2013 00:50
gewijzigd op 11-02-2013 00:51
951 views
Even uit nieuwsgierigheid... gebruikt iemand van jullie wel eens de functie [php]get_browser[/php] in combinatie met een "browscap.ini" bestand om informatie op te vragen over een browser?
Zo ja... waarvoor gebruik je deze functie? Zo nee, laat dan ook even een reactie achter met als antwoord "nee".
Dat lijkt mij een duidelijke nee. Thanks allemaal!
Ik zag dat je met deze functie bijv. kunt opvragen of de browser het gebruik van cookies ondersteunt of javascript. Stel dat een browser geen javascript ondersteunt dan zou je daar in je code rekening mee kunnen houden. Maar ik denk dat dat vanuit het oogpunt van performance een dure operatie is om van iedere browser te gaan checken of ie wel of niet cookies ondersteunt, wel of niet javascript enz.
Dus check je vantevoren of een browser wel css ondersteunt? Check je vantevoren of een browser wel met cookies kan omgaan en javascript onderstuent? Zelf heb ik dat nooit gedaan, er vanuit gaande dat iedere browser dat wel kan. Maar is dat een reële aanname? Wie hier controleert op dat soort zaken?
CSS moet gewoon werken. Zo niet: jammer. Heb ik geen last van, de gebruiker wel.
Cookies moeten aanstaan. Zo niet: jammer. Heb ik geen last van, de gebruiker wel.
Javascript mag aanstaan. Zo niet: jammer. Heb ik geen last van, de gebruiker mist gewoon iets (maar 't werkt wel).
Klinkt logisch Eddy. Toch vraag ik me af of "grote" websites wel op dit soort zaken controleren. Stel bijvoorbeeld een bank... zouden die niet eerst controleren of de browser css aankan en zo niet een andersoortige (minder grafische) layout aanbieden?