We melden gisteren dat er een verplichte systeemcheck is voor Windows Update.
Nog geen dag later, of het systeem is al gekraakt door Rafael Rivera, hij is een bekende blogger op extended64.
Hij heeft twee soorten scripts openbaar gemaakt, voor firefox gebruikers, en voor IE gebruikers.
Het script van Firefox werkt volgens hem foutloos, maar bij IE zitten nog een paar foutjes, hiervan zal nog een update komen.
Trixie, script voor IE.
Greasemonkey, voor Firefox.
Ze liegen te veel.
Bij OS/2 zeiden ze 'wacht nog maar even met OS/2 kopen, want Windows 95 kan straks veel meer'. En mensen kunnen tegenwoordig niet overstappen omdat ze anders al hun word documenten niet meer kunnen lezen, en ze alles weer opnieuw moeten leren. Al weet ik niet wie ze dat allemaal heeft wijs gemaakt.
Ze zijn niet de beste, ze hebben gewoon de beste marketingstrategie en het voordeel van de monopoliepositie die ze hebben gekregen bij Windows 95.
*zegt hij allemaal heerlijk vanaf zijn gloednieuwe Powerbook ^^,*
@Mitch: Week geleden, maar was het al van plan nadat ik een iPod 3e generatie had gekocht. Had het geld toen allen nog niet. En ja, hoe meer eyecandy, hoe groter mijn smile. En ik kon prima overweg met windowsbakken, dat niet. Ik had mijn computer draaien zonder virusscanner en firewall e.d. en de afgelopen twee jaar niet last gehad van spyware (ok, ik had Micrsoft Anti Spyware draaien, want zekerheid kan geen kwaad.) en/of virussen. Wel zat hij helemaal vol met eyecandy (windows Blinds, Objectdock) maar ik was gewoon toe aan iets nieuws, en de simpelheid van de Mac spreekt mij gewoon aan. En het bevalt me heel erg.
Alleen jammer dat er nog geen PHP-GTK is voor Mac.
Windows is veruit de beste OS, zonder twijfel. Een OS is namelijk gemaakt om gebruiksvriendelijkheid te creeëren. Uiteraard komt bij een systeem met de grootte van Windows ook een zooi bugs kijken.
Maar weegt dit op tegen de dingen die Windows wèl kan? Vraag het de eindgebruiker op straat en je kunt het antwoord wel raden. Iedereen is dik tevreden met Windows XP, behalve ontwikkelaars.
De Mac zou ik alleen gebruiken als ik puur designer was en geen programmeur. Anders kom je al snel een zooi gebreken tegen. Linux is leuk en aardig, maar ik wil toch eigenlijk ook wel eens een mooie game kunnen spelen. Voor Linux gebruik ik mijn server wel.
Als je vindt dat DOS het beste is, dan kun je beter terugvallen op de binaire contactjes in je hardware kast, die maken namelijk nooit fouten. En als het dan toch fout gaat, dan hoef je tenminste niet op "OK" te drukken iof "y" in te typen (een rookpluim is niet zo modern).
Kortom, ik hou van Windows (XP) :)
Vista zie ik echter tegenop. Als je de plannen ziet van de chip die Microsoft in PC's wil kwakken, dan vind ik dit een grote stap terug.
Mac OS X niet geschikt voor programmeurs?!
Man waar lul je nou over, en dat zonder dat je er ooit een hebt aangeraakt! Standaard is mijn mac al uitgerust met xcode, een hele set tools, uitgebreide documentatie, compilers, voorbeelden, nog meer tools, grafische tools, project management zooi e.d. Daarmee kan ik schrijven: 3 stijlen Java, een heel scala aan C stijlen, zo ongeveer alle programmeertalen voor Mac OS X zelf, en nog een korte lijst van cross platform taaltjes. En dat gratis in Mac Os X 10.4. 129,95-, en dan heb je de pro versie (want ze hebben geen uitgemolken editie) Een nieuwe windows pro kost 500 euro. En dan krijg je er een mediaplayer bij! Wauw! Ik heb hier een hele iLive collectie meegeleverd met alle zooi die ik nodig heb voor muziek, foto's, film, met een niveau dat het bijna haalt met dat van adobe zijn collectie. Jij hebt ... Paint!
Vroeger, toen ik nog windows had (inmiddels bijna een maand geleden) zat ik me maar te ergeren aan het feit dat als ik mijn computer aan zette, het eeuwig duurde voordat windows zei dat ik verbinding had, terwijl die er meteen al was. Netwerk van windows is een ramp. En al die kleine, domme foutjes die erin zitten. Ik miste ook een heleboel simpele mogelijkheden. Alles moet ingewikkeld in windows heb ik het idee.
Ik kan nog wel even doorgaan, vooral over de zogenaamde 'gebruiksvriendelijkheid' van windows.
Ooh, wat ben ik blij dat ik niet meer afhankelijk ben dat aan mij opgedwongen rot-OS.
Ik vind het zeker niet het slechte besturingssysteem, er zijn ergeren.
edit: Ooh, dat had ik even nodig zeg! Heerlijk, zo even eindelijk mijn mening over Windows kwijt kunnen. Ik was wel heel heet gekookt zo te zien ^^,
Ohh, ik heb nog nooit een Mac aangeraakt? Haha. Ik ga er maar niet op in. Ik geef mijn mening gebaseerd op ervaringen en feiten. De reactie is niet heet gekookt maar ronduit kinderachtig.
?Onbekende gebruiker
18-08-2005 09:41
@ss.chessere ofzo
microsoft dos was oorspronkelijk van ibm maar hadden ze geen patent op aangevraagd en heeft microsoft "microsoft dos" van gemaakt