Ik gebruik als vuistregel dat ik inspring na een tag die ook weer afgesloten moet worden. Dus niet alleen inspringen na <html> en terugspringen voor </html>, maar ook binnen if-statements, for/while loops, javascript, etc.
Het grote voordeel: de open en sluit tags van een bepaald element staan dan onder elkaar, met alles dat erbinnen zit ingesprongen.
Ah oké, thanks... ik spring eigenlijk ook overal in, maar bij body en head deed ik dat eigenlijk nooit. Toch eens proberen dan maar en kijken of het bevalt :)
[size=xsmall]Toevoeging op 23/02/2013 00:18:32:[/size]
En nu we dan toch bezig zijn... maken jullie gebruik van witregels in je html code?
Doe je bijvoorbeeld dit:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Foo Bar</title>
</head>
<body>
<p>Hallo!</p>
<article>
bladiebla bla bla
</article>
</body>
</html>
of dit...
<html>
<head>
<title>Foo Bar</title>
</head>
<body>
<p>Hallo!</p>
<article>
bladiebla bla bla
</article>
</body>
</html>
<html>
<head>
<title>Foo Bar</title>
</head>
<body>
<p>Hallo!</p>
<article>
bladiebla bla bla
</article>
</body>
</html>
Exact zo.
Al die onnodige regels maken de pagina alleen maar langer.
Omdat <head> een element in <html> is, spring je in.
Moet trouwens in de <article> geen <p> om de tekst heen?
[size=xsmall]Toevoeging op 23/02/2013 11:00:36:[/size]
@ Wouter J: waarom geen dubbele haakjes in je HTML bij de classes?
Jij doet:
<body class=page>
Moet dat niet dit zijn:
<body class="page">
Trouwens, waarom een class op <body>? Je hebt toch maar 1 body? Waarom dan in je CSS body.page benoemen? body alleen volstaat toch prima? Wat is de reden? Meerdere soorten <body>'s?
Zodat je de rest van je pagina aan de hand van de body class kunt stijlen. Bijvoorbeeld je hebt een body class 'home' en een body class 'page'. Op de home pagina (class = 'home') heb je een sidebar aan de linker kant en op een vervolg pagina (class = 'page') heb je een sidebar aan de rechter kant. Nu kun je het dus zo stijlen:
Nu hoef je dus niet met allerlei classes te werken zoals 'sidebar left' of 'sidebar right' etc. Nu heb je 1 algemene class waar je de pagina mee kan stijlen.
Dit zou je bijvoorbeeld ook kunnen doen met meertaligheid met <body class="home nl"> aan de hand van de class nl kun je dan bv nederlandse afbeeldingen inladen en dat soort bende ;-)