Hallo,

Ik huur een VPS. Mijn VPS draait op een server waar nog veel meer VPS'en van andere mensen op draaien. Nu vraag ik me af of het technisch mogelijk is dat de eigenaar van een andere VPS (op dezelfde server) kan rondsnuffelen op mijn VPS? Is zoiets technisch mogelijk? Of zit dat allemaal dichtgetimmerd?
Ik bedoel dan gewoon op port 80... de normale website port.

De rest wordt op dit moment gestopt door cPHulk. Ik zie aanvallen voorbij komen op verschillende soorten "secties", bijvoorbeeld op "system" of "mail".

Op dit moment staat er totaal nog niks spannends/waardevols op mijn website. Als ik live ga wordt dat natuurlijk een ander verhaal. Er wordt iedere nacht een volledige back-up gedraaid, dus als het echt misgaat kan ik altijd nog terug.

Edit: even wat gevoelige info verwijderd.
Okee. Maar weet dat niet alleen port 80 gehacked kan worden. Alle services kunnen gehacked worden. Dus elke port waar software achter zit kan gehacked worden (smtp, ssh, telnet, pop3, etc.).

Zelfs je firewall zou gehacked kunnen worden.
Oké, ik snap het. Maar ik ga er vanuit dat die cPHulk dat tegenhoudt, en tzt zal ik dan ook een firewall installeren. Dan moet het goedgaan zou je denken.
Gebruik dus ook altijd degelijke software en hou die up-to-date.
Zal ik doen, maar heel veel wordt (als het goed is) automatisch al geupdate. Maar ik zal het zeker in de gaten houden. Thanks.
Ik neem aan dat Apache draait op port 80 dus Apache, PHP en MySQL regelmatig updaten.

CSF is een van de meest gebruikte firewalls voor linux webservers. Eigenlijk moet je nooit zonder (soft/hardware) firewall een server aan het internet hangen! CSF heeft ook een grafische interface in cPanel na de installatie. Tweaken is dus erg simpel met een beetje leeswerk.
Thanks Dylan. Weet je wellicht een goede tutorial voor CSF?
wget http://www.configserver.com/free/csf.tgz
tar -xzf csf.tgz
cd csf
sh install.sh

daarna 'csf --help' typen en je ziet alle commands

Na de installatie kun je in cPanel de firewall erg eenvoudig configureren. De firewall moet je op test mode laten zodat de firewall elke paar minuten herstart om te voorkomen dat je jezelf op wat voor manier dan ook uitsluit. Pas als je zeker weet dat alles goed werkt test mode uitzetten.
Dat klinkt gevaarlijk!

Wat houdt het in dat de firewall herstart om de paar minuten? Reset ie dan weer ofzo?

Na installatie moet ik dan iets doen via ssh, of kan alles via cPanel?
Het is niet gevaarlijk. Test mode staat standaard aan als het goed is. Na het configureren (via cPanel of putty) test mode uitzetten :)

Reageren