Hallo,

Ik huur een VPS. Mijn VPS draait op een server waar nog veel meer VPS'en van andere mensen op draaien. Nu vraag ik me af of het technisch mogelijk is dat de eigenaar van een andere VPS (op dezelfde server) kan rondsnuffelen op mijn VPS? Is zoiets technisch mogelijk? Of zit dat allemaal dichtgetimmerd?
Oké... maar ik kan alles dus wel in cPanel configureren zodat ik Putty niet nodig heb?

[size=xsmall]Toevoeging op 01/03/2013 01:37:15:[/size]

En daarnaast, hoe moet ik het configureren? Of spreekt dat voor zich?
Ja na de 4 regels die ik hierboven heb geplaatst kun je via cPanel (er verschijnt dan een knopje) de firewall prima configureren. De interface is erg "noobfriendly" dus het is zeker te doen, alles is goed gedocumenteerd.
Oké, thanks. Ga ik binnenkort eens even doen dan.
Ik wil ook wel een keertje kijken naar je vps. Zelf heb ik al meerdere jaren ervaring met systeembeheer voor Linux distros. Voor 35 euro zonder factuur kan ik binnen een uurtje een solide (beveiligde) webserver neerzetten en ook PHP en voornamelijk MySQL configureren want de standaard configuratie is bagger.
Oké, zal ik in gedachten houden. Is nu nog niet nodig, maar in de toekomst wellicht handig. Mocht het nodig zijn stuur ik je tzt wel even een berichtje. Ik ga m'n bed opzoeken. Welterusten!
Ozzie PHP op 28/02/2013 21:25:36

Maar ook voor het root wachtwoord geldt bij mij dat na een paar pogingen het wachtwoord voor een uur wordt geblocked.

Lekker handig; kun je er zelf ook niet meer bij. ;-)
Tenzij je ip-adres in de whitelist staat ;)

(overigens hoef je daar ook niet zo vaak bij te kunnen hoor)
Een geblokkeerd wachtwoord heeft toch niets te maken met een IP-whitelist, of mis ik hier een gedachtensprongetje?
Mijn ip-adres is toegevoegd aan de whitelist van de VPS en dus kan ik er (als het goed is) altijd in.

Reageren