disable javascript dan gaat phphulp een stuk sneller.
Rafael schreef op 29.07.2005 13:55
heb een db van 64mb in totaal..

Dat verklaart ;) Mijne is maar 33mb :)

mijne maar 1mb ;)
maar het zal niet aan de database liggen anders zouden andere sites ook wel sloom worden, markplaats ofzow (denk ik)
ja ligt ook niet aan de database.. alleen staan er wel über veel records in die forum tabellen.. waardoor het wel server load kost.. en er draait nog een site zoals dit op die server vlgns mij en die trekt ook paar duizend bezoekers per dag :)
a) Neem een goede server
b) Normaliseren en optimaliseren
c) Is dit niet genoeg? Stap over op PostgreSQL :)

Ik werk met databases van tientallen MB's op een simpel webhostingpakket van yourhosting, en de snelheid is nog steeds optimaal...
Deze site krijgt alleen 'slechts' +/- 1000 bezoekers per dag.
Pgsql zal ook met een slecht datamodel echt niet sneller worden hoor :)

a) en b) zijn inderdaad het belangrijkst.
Als je iets post, dan refreshed de linker kolom eerst helemaal en daarna refresed het hele scherm ook nog een keer. Dat is dubbel op.
Als je iets post staat er : "Je reactie is tegevoegd"

tegevoegd?? :)

Ik vond het scherm al nutteloos, maar met schrijffouten erin....grmbl :)
Eigenlijk wel zielig: wij zitten hier massaal te zeuren terwijl Bas het waarschijnlijk al druk genoeg heeft met andere dingen, haha.

Anders moet je, Bas, het door iemand anders laten nakijken, bespaart je veel tijd :)
Mwoah ik noem het geen zeuren hoor :)

Je moet wel verantwoordelijkheden nemen met zo'n site. Volgens mij is het een redelijk actieve community dus dat kost gewoon tijd. Als hij dat niet aan kan moet ie inderdaad iemand anders erbij betrekken...in geen geval laten versloffen, het is best traag allemaal en er kan altijd geoptimaliseerd worden.
PHPerik schreef op 04.08.2005 15:48
Anders moet je, Bas, het door iemand anders laten nakijken, bespaart je veel tijd :)

Ja, maar Bas zegt altijd: Wat levert dat op.....:)
Ik vind PHPhulp soms ook wel wat sloom, maar ik stoor mij er niet zo aan. Ik heb nog een paar dingen niet gelezen in dit topic.

- Zorg er voor dat je alle tabellen die vaak worden veranderd (UPDATE, INSERT), bijvoorbeeld de sessie tabel of de berichten tabel. Maak al deze tabellen van het type InnoDB.

- Gebruik een php versneller zoals Zend Encoder of eAccelerator(Open Source)

- Gebruik een tempate engine die template bestanden omzet naar php bestanden. Een goed script hiervoor is
Smarty. Al hoewel deze vol zit met rotzooi die je nooit zult gebruiken.

PHPerik schreef op 04.08.2005 13:49

c) Is dit niet genoeg? Stap over op PostgreSQL :)

Waarom PostgreSQL?, ik denk niet dat deze sneller is dan MySQL.

Reageren