Hallo,

dit is de eerste keer dat ik er even niet uit kom. wat ik namelijk zoek is dat als me naam al in de database bestaat onder voornaam, en hij word nog een keer aangemaakt dat er naam_01 komt te staan.
En dan zeg ik het maar nogmaals... leg even uit wat je wilt en waarom je het wilt.
nou we nemen even een contact gegevens form misschien lukt het dan? ik weet zelf namelijk nog niet waarvoor maar wil het weten.
Germaine, zo komen we niet verder. Geef alsjeblieft een serieus voorbeeld, of ga eens wat proberen. Zeggen 'ik weet niet wat ik wil of waarvoor ik het wil' levert niets op.
Dit heeft allemaal niet zoveel zin als je zelf niet weet waarvoor. Als je geen dujidelijk doel hebt, kun je ook geen efficiënte code bouwen.
Lastig, heel lastig om in een topic te helpen als je niet eens weet waarom je iets wil bereiken.
We doen nog een poging, spelletje zoeken naar de vraag. :)

Zoek je een manier om iets unieks te maken?

Wil je weten hoeveel germains er zijn. Dus een nummer?

Wil je iets weergeven met een nummer erachter?

Dus bijvoorbeeld Germaine bestaat, dan wil je een suggestie optie om die naam uniek te maken?

Wil je een database naam laten aanmaken voor een bepaalde user, waarvoor er geen bestaande database word verandert?

Laat ik het eens heel duidelijk schrijven:
GEEF MEER INFORMATIE!!!!!!
Dit is gewoon knudde om je zo verder te helpen.
We zitten hier nu een spelletje iets bereiken te gokken, en dat is tijd verspillen.
nouja ik ben er achter wat ik nou echt zou willen het gaat erom dat ik iniedergeval maar 1x een nieuw naam moet met een nummer erachter dus germaine en dan nog een keer en dat word dan germaine_01 meer hoef ik niet heb zitten nadenken en dacht ja ik heb niet eens zoveel nodig het gaat erom dat hij maar 1x extra telt, en wat ik ermee bereik is dat ik er ook wat van leer :P
Dus je wil een eenvoudige optie dat als een naam bestaat een suggestie word gedaan voor een nieuwe naam?
Dan is nog de vraag, moet het perse tellend oplopen of maakt dat nummer niet uit als het maar uniek is?
het liefst met een 1 erachter maar als het makkelijker is met wat anders dan ja dan dat
Ik zou gewoon in de database zoeken naar de naam dus bv: WHERE name LIKE "%'.$name.'".. Nu haalt hij alle namen op die beginnen met zelfde naam. Dit word in een array gezet, en door een foreach kun je kijken of naam_01 al bestaat, bestaat hij, loopt hij verder en word het naam_02 etc.

-- OFFTOPIC --
Wat boeit het of het goed is of niet. Hij vraagt wat en daar mogen wij best wel een normaal antwoord op geven vind ik. Als je denkt dat het niet goed is zeg het dan gewoon, maar ga der niet continue over verder, of de TS luistert er na of niet. Boeit ons niet maar blijf gewoon bij het topic.

Als namen is het misschien een een verkeerd voorbeeld, maar zelf gebruik ik dit bv voor zoekvriendelike urls.. Als er al een URL bestaat van 'dit-is-een-voorbeeld-url' dan wil niet dat er nog zon URL voorkomt in de database dus word de URL automatisch 'dit-is-een-voorbeeld-url-2'.

Maar he, dat is mijn mening ;-)
ja nouja voor mij is een voorbeeld een voorbeeld :P maar zal voortaan die van jou gebruiken, en zal ff proberen wat je zei

Reageren