Hallo, ik heb de vraag hoe ik Create table en dat hij in de zelfde file andere data in een andere table gooit

dus bijvoorbeeld:
mysql_select_db("test22", $con);
$Bedrijftabel = "test_".$Bedrijf;
$sql=("CREATE TABLE $Bedrijftabel LIKE customer");

$mysql_query=("INSERT INTO bedrijf (bedrijfs_naam, bedrijfs_adres, bedrijfs_huisnummer, bedrijfs_postcode, bedrijfs_plaats,
bedrijfs_telefoon, bedrijfs_email) VALUES
('$Bedrijf', '$Adres', '$Huisnummer', '$Postcode', '$Woonplaats', '$Telefoon', '$Emailadres')");

if (!mysql_query($sql,$con))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "gewerkt";

mysql_close($con);

alleen nu voegt hij alleen de data in de andere tabel maar maakt geen nieuwe aan
Foutafhandeling maken.

CREATE TABLE $Bedrijftabel LIKE customer .... LIKE ??
sorry maar die begrijp ik niet echt wat je bedoeld, want hij maakt wel gewoon table als ik insert gedeelte weglaat.
Ook ik weer wat geleerd: CREATE TABLE ... LIKE ... is inderdaad mysql, wist ik niet.
haha oke probleem alleen nog niet opgelost :P
<?php
$sql=("CREATE TABLE $Bedrijftabel LIKE customer");
?>
Dit is gewoon een string. Waar voer je de query uit (hoewel ik denk dat de vraag stellen hem beantwoorden is).
Luister het maken van een tabel werkt gewoon alleen als ik insert gedeelte weg haal als ik insert gedeelte laat zitten slaat hij het maken van een tabel over het moet dus allebei gebeuren.
Je wilt die INSERT in twee tabellen?
zodra ik een formulier invul maakt hij dus een nieuwe database aan maar hij moet dus ook de gegevens die ingevoerd zijn invoeren in een bestaand tabel
Germaine merks op 08/03/2013 11:06:22

Luister het maken van een tabel werkt gewoon alleen als ik insert gedeelte weg haal als ik insert gedeelte laat zitten slaat hij het maken van een tabel over het moet dus allebei gebeuren.

Luister, als jij vragen niet beantwoord kan ik je niet helpen.

Germaine merks op 08/03/2013 11:06:22

Welke error krijg je?

Reageren