Hallo, ik heb de vraag hoe ik Create table en dat hij in de zelfde file andere data in een andere table gooit

dus bijvoorbeeld:
mysql_select_db("test22", $con);
$Bedrijftabel = "test_".$Bedrijf;
$sql=("CREATE TABLE $Bedrijftabel LIKE customer");

$mysql_query=("INSERT INTO bedrijf (bedrijfs_naam, bedrijfs_adres, bedrijfs_huisnummer, bedrijfs_postcode, bedrijfs_plaats,
bedrijfs_telefoon, bedrijfs_email) VALUES
('$Bedrijf', '$Adres', '$Huisnummer', '$Postcode', '$Woonplaats', '$Telefoon', '$Emailadres')");

if (!mysql_query($sql,$con))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "gewerkt";

mysql_close($con);

alleen nu voegt hij alleen de data in de andere tabel maar maakt geen nieuwe aan
ik beantwoord de vragen... hij voert alles gewoon uit alleen als ik ze allebei erin laat slaat hij dus over en dat moet dus niet want dan krijg je de helft van wat je wilt..

ik krijg dus geen error
even de code tussen code tags

$mysql_query=("INSERT INTO bedrijf (bedrijfs_naam, bedrijfs_adres, bedrijfs_huisnummer, bedrijfs_postcode, bedrijfs_plaats,
bedrijfs_telefoon, bedrijfs_email) VALUES
('$Bedrijf', '$Adres', '$Huisnummer', '$Postcode', '$Woonplaats', '$Telefoon', '$Emailadres')");

{
}
echo "gewerkt";

mysql_close($con);
Dan is óf je foutafhandeling onvoldoende óf het werkt gewoon.
Zoals Erwin al zegt je maakt alleen de string met een query aan op de derde regel. Daarna moet je nog doen
<?php
$mysql_query=($sql);
?>
Germaine merks op 08/03/2013 11:08:56

ik beantwoord de vragen... hij voert alles gewoon uit alleen als ik ze allebei erin laat slaat hij dus over en dat moet dus niet want dan krijg je de helft van wat je wilt..

ik krijg dus geen error

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. Waar voer je die eerste query uit?

één keer is wel genoeg
Hij voert de CREATE wel uit maar de INSERT niet.
Vaag inderdaad.
ik begrijp jullie ff niet wat bedoelen jullie met het uitvoeren want ik doe het altijd zo en alles werkt normaal alleen het wil niet een nieuwe tabel aan maken en dan in een andere bestaande tabel de gegevens invoeren.

als jullie het uit willen proberen dan snap je wel wat ik bedoel
als ik hem zo uitvoer dan maakt hij de tabel aan en voert geen gegevens in de andere
tabel.

en de mysql_query moet gewoon sql zijn ik had perongeluk verkeerde gepakt
Even logisch denken Germaine. op regel drie maak je alleen een variabele aan die $sql heet, verder niets. daarna ga je op regel 8 nog een string maken en op regel 12 voor je pas mysql_query() uit

(sorry ik zat er even naast)
<?php

// $sql is een string

// $mysql_query is een string
$mysql_query=("INSERT INTO bedrijf (bedrijfs_naam, bedrijfs_adres, bedrijfs_huisnummer, bedrijfs_postcode, bedrijfs_plaats, bedrijfs_telefoon, bedrijfs_email) VALUES ('$Bedrijf', '$Adres', '$Huisnummer', '$Postcode', '$Woonplaats', '$Telefoon', '$Emailadres')");

// hier wordt $sql uitgevoerd
{
}
echo "gewerkt";

mysql_close($con);
?>

$mysql_query is dus niet uitgevoerd.

Reageren