Ik werk ruim anderhalf jaar op dezelfde laptop (deze). Leuk dingetje behalve dat hij nu trager werkt. Laatst ook een BSOD gekregen (onleesbare tekens overal) en de adapter is nogal stuk (hond). Nu las ik op nu.nl dat er een nieuwe chromebook naar Nederland komt van 300 euro. Mijn vraag is: Hoe fijn werkt zo'n ding qua webdevelopment? Kan ik bijvoorbeeld een X/W/L ampp op installeren? Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Zoja, wat zijn je ervaringen tot nu toe.
Je weet wat een chromebook is of hoor de de klok luiden maar weet je niet waar de klepel hangt?
Chromebook is namelijk, zoals de naam als zegt, een laptop met alleen chrome. Het werkt allemaal via het internet, het enige wat je hebt geïnstalleerd op je laptop is chrome.
Voor 100 of 200 euro meer heb je een "normale" laptop. Lijkt me een betere investering dan zo'n chromebook. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik vind ze nogal duur voor wat je krijgt.
Okay, heb je misschien een aanrader als laptop? Ik had redelijk goeie ervaring met mijn huidige maar is dat wel goed genoeg? Ik ben er alleen mee bezig voor school dus ik hoef er zowieso geen games op te kunnen draaien.
Recent niet echt helaas. Maar je bent op zoek naar wat kleiners gok ik zo. Is 15 inch te groot voor je? 99% van de laptops zal meer power hebben dan je netbook dus daar hoef je jezelf het hoofd niet over te breken.
Ik was zelf op de website van Dixons aan het rondkijken en daar zag ik dezen staan. Of het wat is weet ik niet maar hij is klein, heeft nog redelijk wat power, en heeft een touchscreen als ik het goed lees. Ik zou alleen de hdd eruit gooien en een SSD erin zetten. Het enige nadeel is dat hij wat duurder is dan 300 Euro.
Koop een Lenovo laptop. Dat zijn (voornamelijk) zakelijke laptops. De meest hebben een mat scherm, een oerdegelijke behuizing, zeer goed toetsenbord en er zijn er te vinden in 13 of 14". Je gaat er echt geen spijt van hebben.