Hallo,

Ik werk ruim anderhalf jaar op dezelfde laptop (deze). Leuk dingetje behalve dat hij nu trager werkt. Laatst ook een BSOD gekregen (onleesbare tekens overal) en de adapter is nogal stuk (hond). Nu las ik op nu.nl dat er een nieuwe chromebook naar Nederland komt van 300 euro. Mijn vraag is: Hoe fijn werkt zo'n ding qua webdevelopment? Kan ik bijvoorbeeld een X/W/L ampp op installeren? Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Zoja, wat zijn je ervaringen tot nu toe.
Dan zijn je opties wel heel beperkt. Dan zit je in de tweede hands markt te kijken of naar een al wat oudere laptop maar die zijn niet altijd even gemakkelijk uit te halen. Voor dat geld is wel een netbook te vinden zoals je nu hebt maar die zal niet veel beter worden dan wat je nu hebt.
Ik heb nog wat meer research gedaan naar de chromebook en kwam dit artikeltje tegen. Ik ben nu echt een leek met ander Operating System dan Windows en dus ook met Ubuntu. Wat ik wel weer weet is dat Ubuntu een localhost ondersteunt.
Nu verandert de vraag naar 'Wie heeft er ervaring met Ubuntu en hoe zijn die ervaringen?'.
Albert de Wit op 20/03/2013 15:55:05

Wat ik wel weer weet is dat Ubuntu een localhost ondersteunt.

Beetje vreemde uitspraak.
Elke computer en/of server is altijd zijn eigen localhost ongeacht het operating system.
Sorry SanThe, ik bedoel zo'n lokale (INSERT RANDOM CHARACTER) AMPP server ;)
Die chromebook van Samsung maakt gebruik van een ARM processor dus daar kun je niet zomaar de gewone Ubuntu op gooien voor zover ik weet. Het is wel mogelijk maar dat wordt knutselen. En ik weet niet of alle programma's dan zomaar werken.

Ubuntu is eigenlijk een "normaal" besturings systeem zoals windows dus je kunt er meer mee dan Chrome OS.
Op een klein minpunt van de muis na schijnt hij best goed te werken op deze video
Bedenk wel dat dit niet een versie van Ubuntu is die door Canonical wordt ondersteund. Dus of het aan te raden is weet ik niet.
@R-J K Voor zover ik het volg heeft hij nog niets gekocht. En op de chromebook van Samsung waarnaar hij aan het kijken was gaat dit dus niet werken.

Reageren