Ik vraag me af wat de belangrijkste reden is waarom hackers hacken, en waarop ze zich vooral richten.
Gaat het ze om de gegevens in de database (wachtwoorden) of gaat het ze om de code, of willen ze een website kunnen overnemen?
En op welke manier wordt er meestal gehackt. Is dat via SQL injection? Of proberen ze daadwerkelijk je server binnen te dringen?
Ik vraag me dat af, omdat ik mezelf afvraag of ik nog extra maatregelen moet nemen voor het geval ze de server zijn binnengedrongen?
Stel ik heb bijv. een config bestand met database wachtwoorden, moet ik daar dan nog een of andere encryptie overheen gooien zodat het niet de echte wachtwoorden zijn waarmee ze in een database kunnen inloggen? Of zeggen jullie, als ze binnen zijn dan is het toch al te laat?
Er zijn ook gewoon hackers die het doen vanwege de uitdaging. Om steeds grotere moeilijkere websites te hacken geeft hun een kick zonder echt iets kwaads te willen doen.
Er zijn ook gewoon hackers die het doen vanwege de uitdaging. Om steeds grotere moeilijkere websites te hacken geeft hun een kick zonder echt iets kwaads te willen doen.
Dat doet me denken aan die ING mensen (Dat is echter wel een DOS)
Let er wel op dat Havij vaak al als een virus wordt gezien. Ik gok een false-positive, maar het ligt eraan waar je dat downloadt.
Laten we over de andere locaties dan waar het daadwerkelijk vandaan maar verder niet uitwijden ;-)
Vaker een virusscan over gegooid met verschillende programma's. Ze herkennen het niet.
@Ozzie:
Mijn download bevat geen virus. Heb hem net ook gedownload. (Dit is een nieuwere versie)
[size=xsmall]Toevoeging op 10/04/2013 15:02:09:[/size]
ALs je een andere zoekt kan je kijken op filecrop.com
Daar haal ik mijn programmatje's vandaan
De "kick" speelt vaak een grote rol. Het gaat er vaak om hoe diep je in een systeem kan komen of wat de waarde is van de data. Gebruikersgegevens zijn bijvoorbeeld veel maar waard dan wat nieuwsartikeltjes, maar de logingegevens van een admin heeft vaak nog meer van waarde.
Nu is het zo dat ik ook weleens in een systeem heb ingebroken, maar het melden hier van wordt niet altijd gerespecteerd (vaak wel).
@Koen
Een DDoS is absoluut geen hack maar dat heeft ook weer redenen. Zie een DDoS als een protest op het internet. Het is tijdelijk de toegang tot de site verbreken.
Havij kun je downloaden op de website van itsecteam. Je deelt nu de pro versie welke gekraakt is, dat is niet toegestaan op phphulp.
@Aar
Havij wordt niet gezien als virus maar als hack tool, deze worden ook geblokkeerd door de virusscanner.