Ola,
Vandaag is er een automatische update uitgevoerd, en ineens heb ik nu Internet Explorer 10 in plaats van versie 9.
Twee dingen die me op dit moment in negatieve zin opvallen:
- de "blurry" (wazige) fonts! In IE9 kon ik dat voorkomen door gebruik te maken van een plugin. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, maar tot nu toe geef ik de voorkeur aan strakke, scherpe fonts. Ik heb het gevoel dat deze wazige fonts voor hoofdpijn gaan zorgen.
- de scrollbalk heeft een onduidelijke kleurstelling (2 grijswaarden) waardoor je niet goed ziet wat nu eigenlijk het gedeelte is dat je moet "vastpakken" om te kunnen scrollen. De kans is groot dat je de "achtergrond" vastpakt in plaats van het schuifje.
Met name het punt van de blurry letters zou er wel eens voor kunnen zorgen dat ik ga overstappen naar een andere browser. Ik weet dat er mensen zijn die die blurry lettertypes prettig vinden, maar waarom geeft Microsoft niet de optie om zelf te bepalen of je wel of geen blurry lettertypes wilt gebruiken? Onbegrijpelijk. Doen ze daar niet aan usability testing? Het hele Internet staat vol met klachten hierover, maar Microsoft negeert het gewoon. Ik kijk het een paar dagen aan en als het niet went, stap ik over naar een andere browser.
1.957 views