Ola,

Vandaag is er een automatische update uitgevoerd, en ineens heb ik nu Internet Explorer 10 in plaats van versie 9.

Twee dingen die me op dit moment in negatieve zin opvallen:

- de "blurry" (wazige) fonts! In IE9 kon ik dat voorkomen door gebruik te maken van een plugin. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, maar tot nu toe geef ik de voorkeur aan strakke, scherpe fonts. Ik heb het gevoel dat deze wazige fonts voor hoofdpijn gaan zorgen.

- de scrollbalk heeft een onduidelijke kleurstelling (2 grijswaarden) waardoor je niet goed ziet wat nu eigenlijk het gedeelte is dat je moet "vastpakken" om te kunnen scrollen. De kans is groot dat je de "achtergrond" vastpakt in plaats van het schuifje.

Met name het punt van de blurry letters zou er wel eens voor kunnen zorgen dat ik ga overstappen naar een andere browser. Ik weet dat er mensen zijn die die blurry lettertypes prettig vinden, maar waarom geeft Microsoft niet de optie om zelf te bepalen of je wel of geen blurry lettertypes wilt gebruiken? Onbegrijpelijk. Doen ze daar niet aan usability testing? Het hele Internet staat vol met klachten hierover, maar Microsoft negeert het gewoon. Ik kijk het een paar dagen aan en als het niet went, stap ik over naar een andere browser.
Ozzie, ik zelf ben niet echt een fan van IE. Ik zit al een hele tijd op Chrome en werkt altijd heerlijk
Misschien ga ik ook wel overstappen... nog even kijken naar welke browser dan. Heeft Chrome wel normale scherpe letters?
Ik werk ook met Chrome, en wil niet meer anders :P
En haat IE xD
Waarom haat je IE?

Heeft Chrome wel scherpe letters?
Ja chrome heeft scherpe letters
Ah oké, thanks...

Zijn er nog meer mensen die zijn overgegaan naar IE10? Of ben ik de enige?
Heb ook IE10 erop staan maar blijf toch bij Chrome.
Als je programmeert, je moet altijd goed kijken of het werkt in IE. En moet je weer aparte styles aanmaken alleen voor IE.

Wat ook super is aan Chrome, als je inlogt en je hebt favorieten worden deze bewaard en als je op een andere pc inlogt in Chrome heb je de zelfde favorieten. Ook op mobiel. Ook zijn er veel handige extensies voor te verkrijgen. Zoals adblock en colorzilla (colorpicker).
Oke... vooralsnog vind ik het belangrijkste dat ik normale, prettig leesbare letters heb :)
Nogmaals, aparte stijlen voor IE is een broodje aap verhaal tegenwoordig. Ja, het was slecht in IE6, 7 en 8. Maar er bestaat iets als revolutie, ontwikkeling en vooruitgang. IE9 en 10 zijn helemaal niet meer slecht, het is alleen slecht als je geloofd dat het slecht is. Maar als ik geloof dat Chrome slecht is is chrome ook slecht.

Ozzie, ik begrijp echt niet wat jij goed vind aan die pixel letters. Het verpest elke vorm van typografie... :)

Aangezien ik tegenwoordig een MicroSoft tablet heb gebruik ik enorm veel IE10 en tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden. Ja, 1 probleem: websites die een pop up geven dat je een oud browser (IE10 oud??) hebt of dat je chrome frame moet downloaden...
Ik heb nog wel wat argumenten voor je om over te stappen.

#De zoekbalk, de kan in de adressenbalk direct in google zoeken.
#Verslepen, je kan tabs verslepen tussen Chrome schermen.
#Letters, alles is mooi leesbaar
#Inloggen=bewaren, als je een Google Account hebt kan je inloggen. Je browser favorieten(En ik dacht ook je instellingen + geschiedenis) blijven bewaard.

Reageren