Hoi,

Ik heb een website, http://kennemercollegeboeken.hostzi.com/ . Nu wil ik dat je ipv dat je inlogt en op de Add book pagina (Hier kan je een boek toevoegen die wordt opgeslagen in een database en op een andere pagina wordt opgehaald), dat je je naam, achternaam en klas daar niet hoeft in te vullen, maar alleen bij regristratie. Ook wil ik een pagina maken waar leden kunnen zien welke boeken zij hebben toegevoegd.

Hoe het er nu uitziet: (ondanks dat op de pagina anders staat vermeld)
Regristratie:

-Gebruikersnaam
-Wachtwoord
-Email

Login:

-Gebruikersnaam
-Wachtwoord

Boek toevoegen:

-Naam
-Achternaam
-Klas
-Titel
-Schrijver

Hoe ik het graag zie:

Regristratie:

-Naam
-Achternaam
-Klas
-Gebruikersnaam
-Wachtwoord
-Email

Login:

-Gebruikersnaam
-Wachtwoord

Add Book:

-Titel
-Schrijver

Je moet meerdere boeken kunnen toevoegen, wat dus ook op de beheerderspagina zichtbaar moet zijn. En je moet op een pagina kunnen zien welke boeken je hebt toegevoegd.

Heeft iemand een linkje, of linkjes waar dit staat uitgelegd? Of kan iemand het mij hier, of op skype (frank.martens25) uitleggen? Ik beschik over een FTP server en Teamvieuwer.

Alvast Bedankt voor ieders reacie,

Frank
Frank,

vertel eens wat de volgende stap is die je zou willen realiseren?
Je kan nu inloggen, en een boek toevoegen, maar het boek wordt niet achter de naam neergezet... Het boek word gewoon in de tabel 'Boeken' gezet, en in de tabel 'members' gebeurt dan helemaal niks...

Inloggen kan met de gegevens Test - Test
Ook zonder in te loggen kan ik een boek toevoegen (krijg in ieder geval bericht dat het boek is toegevoegd).
In de code hierboven staat wel een INSERT query in de tabel boeken, maar heb je ook een INSERT query voor members?

Zonder code/uitleg waar je op vastloopt wordt het lastig om je te helpen.
in je tabel boeken moet ook het member_id (unieke nummer van de gebruiker) worden toegevoegd. daarna is het simpel te koppelen met een JOIN.
Oke, en hoe werkt dit? Als je inlogt word er een sessie opgeslagen.
doe eens na het inloggen:

<?php
echo '<pre>';
print_r($_SESSION);
echo '</pre>';
?>

dan krijg je de session variabelen te zien, 90% kans dat daar de member_id bij staat
Script staat erin, maar werkt bij mij niet...
er moet wel session_start(); voor staan

<?php
session_start();
echo '<pre>';
print_r($_SESSION);
echo '</pre>';
?>
@Frank Nb
Het valt mij in diverse topics op dat jij in koppeltabellen altijd een aparte id kolom hebt als primary key.
Dat is alleen maar extra ballast, de combinatie van (in dit geval) boek_id en member_id is een prima PK.

@Frank M
Je hebt die koppeltabel alleen nodig als meerdere gebruikers hetzelfde boek toe kunnen voegen, is dat niet zo kan je volstaan met een kolom member_id in de boeken tabel

Reageren