Ik heb een website, http://kennemercollegeboeken.hostzi.com/ . Nu wil ik dat je ipv dat je inlogt en op de Add book pagina (Hier kan je een boek toevoegen die wordt opgeslagen in een database en op een andere pagina wordt opgehaald), dat je je naam, achternaam en klas daar niet hoeft in te vullen, maar alleen bij regristratie. Ook wil ik een pagina maken waar leden kunnen zien welke boeken zij hebben toegevoegd.
Hoe het er nu uitziet: (ondanks dat op de pagina anders staat vermeld)
Regristratie:
Je moet meerdere boeken kunnen toevoegen, wat dus ook op de beheerderspagina zichtbaar moet zijn. En je moet op een pagina kunnen zien welke boeken je hebt toegevoegd.
Heeft iemand een linkje, of linkjes waar dit staat uitgelegd? Of kan iemand het mij hier, of op skype (frank.martens25) uitleggen? Ik beschik over een FTP server en Teamvieuwer.
Alvast Bedankt voor ieders reacie,
Frank
?
Onbekende gebruiker
01-07-2013 12:09
Oke, script van het uitlezen van het member_id werkt niet. Wat er komt te staan:
Array
(
[login] => yes
)
Hier zit dus geen ID tussen...
?
Onbekende gebruiker
02-07-2013 15:01
gewijzigd op 02-07-2013 15:27
Ik zal even uitgebreid neerzetten wat er gebeurd.
Een `member` maakt een account aan -> `member` krijgt een mail -> Gegevens van `member` worden opgeslagen in de tabel `members`.
Een `member` logt in -> Controle naar de tabel (in de database) `members`. -> Controle gelukt -> Pagina waarop iemand een boek kan toevoegen
-> Controle mislukt -> Foutmelding
Een `member` voegt een boek toe -> Boek wordt opgeslagen in de tabel `boeken`.
Nu wil ik dus, dat het boek achter de naam van de persoon komt te staan. Wat doe ik nu fout/wat mis ik?
?
Onbekende gebruiker
04-07-2013 11:07
Wat ik dus bedoel, is dat er nu een account in de 'members' tabel komt te staan, en een boek in de 'boeken' tabel. Alleen de koppeltabel werkt nu dus nog niet. Waarom niet?
Wat je eerst moet doen is de relatie bepalen tussen members en boeken.
Dus een member kan meerdere boeken toevoegen, dan is vraag of hetzelfde boek ook nog door andere members kan worden toegevoegd. Is dat niet zo heb je een één op meer relatie en kan je volstaan met een kolom member_id op te nemen in de boeken tabel.
Anders heb je een meer op meer relatie en heb je de koppeltabel nodig.
?
Onbekende gebruiker
04-07-2013 11:19
Dan gaat het hier om de meer op meer relatie. Meerdere mensen kunnen hetzelfde boek hebben. De koppeltabel heb ik, maar er wordt niks opgeslagen daarin...
Op regel 2 heb je $datb->query en op regel 5 $db->query
In de eerste query voeg je het boek toe aan de tabel boeken. Er vanuit gaande de boek_id een auto increment kolom is, kan je de id van het laatst toevoegde boek in een volgende query opvragen met LAST_INSERT_ID()
Dit werkt natuurlijk alleen als je een member een nieuw boek heeft toegevoegd.
?
Onbekende gebruiker
04-07-2013 12:10
Oke, ondanks dat ik nu $datb neer heb gezet (scherp gezien), krijg ik de volgende foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/a4692586/public_html/login_succes/add2.php on line 127
126: if ($result) {
127: $mb_result = $datb->query("INSERT INTO user_book (user_id, boek_id)
128: VALUES (1234, LAST_INSERT_ID())");