Hallo,

Nadat ik een website heb gemaakt met PHP, wat mij van te voren onmogelijk leek, wil ik een stapje verder. Door middel van internet en Phphulp heb ik de website af kunnen maken en de nodige uitleg gekregen.

Wat ik wil:

Ik wil een FPS Shooting game maken. Als voorbeeld neem ik CombatArms (In dit geval even, weet je niet wat ik bedoel) (http://en.combatarms.nexoneu.com/NXEU.aspx?PART=/Main). Het moet een project worden van tussen de 3 en 7 jaar, daarna is het natuurlijk nieuwe opties toevoegen om het spel populair te houden.

Benodigdheden:

Het is de bedoeling dat er een lijst met Servers komt. Hierin komen alle rooms. Er zijn 2 teams, 2 spawn plaatsen, 1 moderator (Room-moderator). Een andere speler moet in het 2e team 'Ready' staan. Dan kan de Moderator het spel starten. Ook moet er een 'Shop' zijn met verschillende wapens die je kan kopen met punten die je IG (InGame) verdient. Dan moet er nog een 'Profiel' zijn, waar de wapens aan- en uit kunnen worden gezet.

Op een rijtje:
- Servers
- Rooms
- Shop
- Profiel

Later komen hier dingen bij, maar dat leert zichzelf aan.

Nu zoek ik mensen die weten hoe ik hieraan moet beginnen, en wat ik hiervoor nodig heb. Links naar andere websites zouden handig zijn.

Wat ik niet wil, is mensen die denken dat dit bericht niet serieus bedoeld is. Ik heb dus niks aan reacties met 'Het lukt je toch niet' etc. Ik zie liever reacties met: 'Het is lastig dit te maken, maar wel mogelijk. Op de website....' of: 'Ik kan je hierbij helpen. Als eerste moet je...' etc.

Alvast bedankt, ik waardeer ieders reactie.

Frank
Erwin,

Ik begrijp dat het plan een hoop tijd gaat kosten, aan je reactie te zien. Deze zal ik dan ook maken en ik zal alles uitgebreid maken. Waar het mij meer om gaat, is:

Waar het mij meer om gaat, dat ik eventueel al kan uitzoeken hoe het met de servers etc. zit. Dan kan ik nadat ik het plan heb uitgewerkt kijken hoe het programma werkt, zodat ik dat in ieder geval weet.

Zo heb ik het ook bij PHP gedaan, en dat ging prima.
Ja, dat wil je, maar dat is nu precies de ervaring die je ontbreekt als je pas 1 websiteje in elkaar geflanst hebt. Als je voor het eerst een ikea kast in elkaar hebt gezet ga je ook niet meteen een huis bouwen op dezelfde manier.

Als je echt een eigen game wil ontwikkelen vanaf het punt waar je nu staat dan heb je twee mogelijke paden:
1) bedenk telkens een nieuw element voor je huidige site en bouw dat. Dan kan je gaanderweg ervaring opdoen en elke keer iets nieuws leren, zonder al die lastige plannen etc. Zo doe je dus de ervaring op die je nodig hebt. Trek er alleen wel minimaal 2 jaar voor uit.
2) spring in het diepen, maar doe het goed en begin dus waar je mee moet beginnen voor een klus van die omvang: begin met pen en papier en ontwerp het hele zaakje.

Optie 3 is er niet. Je kan niet maar ergens beginnen en dan vanzelf wel een complete game bouwen. Zo werkt het niet en je wil het niet horen, dus ik zal het niet zeggen. Maar als je op dat pad blijft zal je van mij geen hulp meer krijgen, dat is namelijk verspilde moeite.
Frank Martens op 25/07/2013 21:52:19

Morgen ochtend ga ik alles even netjes uitwerken. Waar het mij meer om gaat, dat ik eventueel al kan uitzoeken hoe het met de servers etc. zit. Dan kan ik nadat ik het plan heb uitgewerkt kijken hoe het programma werkt, zodat ik dat in ieder geval weet.

Ook in dit geval neigt het naar te veel hooi op de vork nemen.
Die servers komen later wel, verdiep je eerst eens in de basis van de benodige programmeertalen, en dan als je die beheerst, verdiep je dan in de 3D-engines. Ik heb hier geen ervaring in, maar het lijkt mij juist de enige beste stap.

Als je daar iets al mee hebt kunnen doen kan je een plan gaan schrijven. Als je geen ervaring hebt, weet je ook niet hoelang de stappen die je moet gaan doorlopen om het te leren, gaan duren.

Mag ik je aanraden om dan gewoon Java te gaan leren ( dus geen javascript ) ipv C# aangezien Java op meerdere platforms gespeeld kan worden. :p
@Erwin: Dat ga ik zeker doen. Nu eerst 2 weekjes op vakantie (zondag)
@Aar: Prima, ik zal eerst even kijken welke taal er het beste bij past, waarschijnlijk wordt het C# of Java
@Reshad: Je mag mij altijd dingen aanraden. Ik zal even kijken naar Java

Toevoeging op 26/07/2013 17:32:07:

Nu heb ik ook even iets anders... Weet iemand een open source FPS game? Dan kan ik die gewoon gebruiken om een deel te leren.

Reageren