Aangezien PHP toch wel innovatief en vooruitstrevend is lijkt me dat PHPhulp hierin mee moet gaan. Nu zou het volgens mij heel leuk zijn om PHPhulp RSS feeds te hebben. Dan kan ik deze op mn homepage zetten naast mn NU.nl feeds en andere feeds.

Liefst een feed waarin ook een deel van het bericht staat zodat je meteen ziet waar het echt over gaat (de mods zijn zo soft qua titels..).

Ik zou het graag zien :D
Wat vinden jullie ervan?

PS. Heb je trouwens die banner over een stageplek in Curacao al gezien? Er zit een flinke typo in, er staat "Curcao" ;-)
Ik heb nu een balkje in Firefox en daarop is prachtig te zien wat alle nieuwe topics zijn. Echt geweldig. Maar klopt het dat als er op een topic gereageerd wordt dat daar géén bericht van komt in mijn balkje?

En als dat wel hoort, wat zou ik dan verkeerd hebben gedaan? Ik krijg ze namelijk niet.

Edit: Typo
Heb ik ook last van. Ik denk omdat Bas in zijn feed niet opgeeft waneer deze voor het laatst geüpdate is (<lastBuildDate>) en om de hoeveel tijd hij moet worden geüpdate (<ttl> (time to live)).

Cool ... maar ik snap het niet echt :( :
RSS maken en lezen

Met de groei van het aantal weblogs is ook het gebruik van RSS toegenomen. Weblogs worden in de regel bijgehouden met speciaal ontwikkelde publicatiesoftware. Dit soort software (bijvoorbeeld Blogger, Movable Type, Pivot en Radio Userland) genereert naast de reguliere HTML-output ook vrij eenvoudig, of zelfs automatisch, een RSS-output.

[link]http://weblog.r-win.com/losse_html/rss.html[/link]

Kan iemand uitleggen wat die software doen en waar moet je die dan doen? Op je server? Ik snap het dus helemaal niet hoe je het doet ik weet wel wat je er mee kan doen maar niet hoe :(
Blogger, Wordpress (belangrijke! en jij vergeet hem zomaar?! ^^p ) en andere BlogCMS achtige software zijn eigenlijk gewoon een Content Management System. En ze maken gewoon lief gebruik van een database zoals MySQL. En ze maken met behulp van de database-gegevens en PHP gewoon lief een antwoord op een vraag van een browser, zoals ze dat ook doen met een webpagina.

RSS is niets anders dan de pure inhoud van je weblog, zonder opmaak en andere bullshit. RSS is in XML formaat, zodat het makkelijk kan worden gebruikt in andere toepassingen (?)

RSS begint altijd met <rss>, net zoals een html-pagina altijd begint met <html>. (Daarboven hoort trouwens de doctype, die bij html 'html4.0' of 'xhtml' o.i.d. is, en bij xml, dus je RSS-feed, is dat xml. Zie de xml specificaties.)

Daarna krijg je de <channel>-laag. Hierin staat eerst de naam, aanmaakdatum, laatst bijgewerkt, logo, generator e.d. van de feed. Daarna krijg je per bericht een <item>.

In <item> zijn <title>, <link> en <description> verijst. Optioneel kan je er nog een datum, een permalink, auteur en dat soort fratsen in kwijt.

Voor ieder bericht maak je een <item> aan, met daarin dan weer <title> enz. En daar ben je al. Nu alleen nog even een Content-Type: text/xml-header meesturen, en tada: daar heb je de perfecte RSS-feed (ok, nu overdrijf ik ^^,)

Zie de orginele RSS specificaties, en vooral de voorbeelden.

Kortom: RSS maak je net als HTML. Het is gewoon een webpagina, alleen bekijk je hem niet in je browser, maar in een RSS-reader. RSS kan je dus gewoon als een .xml bestand opslaan, of genereren met PHP, net als een HTML-pagina.
En wil je dat mozilla een kickass icoontje weergeeft in de hoek:

<LINK REL="alternate" TITLE="PHPHulp RSS" HREF="http://www.phphulp.nl/feeds/phphulp_forum.xml"; TYPE="application/rss+xml">

Even in de head sectie plaatsen van de html
Er zit nog wel vaak een foutje in!

Reageren